Inlägg från: Pia och Elna |Visa alla inlägg
  • Pia och Elna

Varför denna amningshysteri?!

Funkar det inte så funkar det inte man kan inte göra mer än att prova så mycket man själv klarar. Dock är det många som ger upp och är själva bekväma för förr hade barnen dött om mamman inte ville ge amningen ett regält försök.

Att inte vilja amma när man vet att det är bäst förstår jag inte och då tycker jag nog att man kan hoppa övar att skaffa barn om man inte vill deras bästa.

• Pia och Elna
    Sullan skrev 2011-01-16 11:05:06 följande:
    Pia och Elna: Om man inte vill amma,jag ville men det funkade ej,så ska man väl få skaffa barn iaf?Tycker det är hemskt att du skriver så!Det är faktiskt upp till var o en om man vill amma eller inte.Ersättningen vi har i dag är jätte bra o de som får ersättning är lika goa o glada barn för det!
    Funkar det inte så funkar det inte och det är helt ok och inget man kan göra åt.

Men om man nu inte vill sitt barns bästa varför vill man då ha barn? Jag tycker nog att om man ska skaffa barn så ska man inse att man själv inte längre sitter i första rummet och det är framförallt barnets bästa man ska se till. Varför ät det hemskt att skriva att man tycker att folk som inte sätter sina barns bästa först kanska inte bör skaffa barn?
  • Pia och Elna
    Sullan skrev 2011-01-16 11:16:01 följande:
    Det var väl inte riktigt så du skrev...du skrev att de som inte vill amma bör ej skaffa barn.Du får det att låta så hemskt.Jag är som sagt för amning till 100% men jag förstår dem som ej vill amma.Du skriver att man inte ser till sina barns bästa om man ej ammar.Men barn som ej blir ammade mår lika bra som de som får ersättning.Eller hur?Hur kan du då säga att man inte sätter sitt barn först.Mår man dåligt av att amma så mår bebisen dåligt o då tycker jag man sätter sitt barns bästa först genom att ge flaskan.
    Nej så skrev jag inte jag skrev att man nog kan hoppa över att skaffa barn om man inte vill deras bästa. Du tillskriver mig också att jag säger att man inte vill sitt barns bästa om man inte ammar. Inte heller detta påstår jag jag påstår att man inte vill sitt barns bästa om man "inte vill".

Mår barn som får ersättning lika bra som ammade? Ja om du på fullt allvar tror det och ger ersättning så gör du ju det du tror är bäst. Men jag tror inte det och den informationen jag har tolkat och tagit del av säger att det bästa för barnet är att ammas. Men jag kan ha missat forskning som påvisar att ersättning är bäst och tar alltid gärna del av ny information och nya rön.

Mår man dåligt av att amma så handlar det ju inte heller om ren vilja då finns ju ett hinder i amningen och man har inte bara av självisk anledning valt bort den. Man har gett det ett försök men förmodligen bedömt att det är för tufft för mig att jag inte klarar det och det bästa då för mitt barn är att få den visserligen sämre ersättningen men jag klara inte detta. Då har man ju satt sitt barn först.

Jag har hela tiden bara pratar om att INTE VILJA och det är inte samma som att inte klara.
Svar på tråden Varför denna amningshysteri?!