Varför denna amningshysteri?!
Varför denna amningshysteri?Visst jag vet att det är jätte bra o amma o det är det som anses vara bäst för barnet.Men om det inte funkar då?Eller om man inte vill amma?Är man än sämre mamma för det?Jag ammade min son de första fyra veckorna,han är nu drygt två månader.Men vi fick det inte att funka alls.Han skrek,jag grinade,bröstvårtorna bokstavligt talat sprutade blod och han visste inte alls hur han skulle suga.Jag ringde amningshjälpen flera ggr och pratade med dem på BVC men vi fick det ej att funka ändå.Då tog jag beslutet att sluta amma.Och vips så blev det en mycket gladare bebis och en mycket gladare mamma!Min son väcer så det kanackar o är super nöjd med att få ersättning!Men varför har jag så dålit samvete då?Jo på grund av denna amningshysteri.Konstiga blickar när man tar fram flaskan o inte bröstet...Jag har varit ärlig på BVC o sagt att han får ersättning.De har stöttat mig o varit jätte gulliga men jag har hört flera som ljuger på BVC o säger att de ammar fast de ej gör det pga de reaktioner de får.Tycker det är helt sjukt!Vad tycker ni?