Inlägg från: BubbelBoom |Visa alla inlägg
  • BubbelBoom

Några/någon i Varberg som vill umgås? =)

Krya på dig Knas M!
    Verkar vara många som är sjuka nu i diverse sjukdomar:/

Min förkylning har inte heller gett med sig! Fast det kan man la leva med..

Var inne en tur till förlossningen, sammandragningar och slemproppen som börjat släppa.. Kul 2 månader innan bf:(
    Men allt såg bra ut och inget var på G än men jag måste ta de lugnt och inte anstränga mig i onödan, jag som redan tycker att jag bara sitter still! God dag 17 kilo + sen jag blev gravid! Undra vad de kommer sluta på...

• BubbelBoom
    LillfisenE skrev 2011-04-28 11:16:32 följande:
    Segt med sammandragningar. Slemproppen kan väl återbildas har haf för mig?
    Ja precis, är inte hela världen att det kom lite nu. Läskigt iaf för det kom ju som en bloddusch:/ Tänkte att nu kommer säkert en bebis här på toa, men så var inte fallet som tur var=)
  • BubbelBoom

Hittar ni alla på idag på självaste valborg? Min första reaktion när folk frågade vad jag skulle göra va "vad då, brukar man göra något då" Haha:P Hade liksom totalt glömt bort tiden då man brukade festa just på valborg;)

Sambon spydde nyss så här sitter jag själv med min cola och slö surfar..Obestämd

• BubbelBoom

Åh va kul knasM, och i Gbg också som är en helt underbar stad=)

Hur är det med er andra?

• BubbelBoom
    KnasM: Oj va härligt!! Blir de ett stort bröllop?`Vart har ni tänkt ha de?

Ja det vore skoj, nu kommer förmodligen de fina vädret så skulle ju kunna ses ute och ta en fika på Espresso eller något annat ställe. Har fått dille på deras latte haha. Sambon som är jätte förtjust i latte vill inte längre ha de för han tycker de blitt för mkt nu på sista tiden;P

Hej Tatijana!
    Oj va häftigt att bo i Australien! Men klart, är ju en jädra bit från familjen.
    Börja kika runt redan nu, det är svårt att få något i Varberg att hyra om man inte stått i kö i flera år:/
    Vi har stått i kö säkert 4 år (varbergsbostad.se) och inte blivit erbjudna något som vi känner är lockande.

Eftersom de finns mkt privata fastigheter kan man höra sig för där, nu har jag inga nummer eller så men det bör finnas att hitta på Varbergs kommuns hemsida eller eniro kanske.

Moa: Hur är det? Var ett tag sedan du skrev i tråden. Hoppas allt är fint mer er:)
  • BubbelBoom

Hej Mithrandil=)
    Välkommen hit=)
    Vart bodde du innan? Jättemånga är "nyfinflyttade" till Vbgs området här i tråden=)
    Har själv bott här i snart 2 år och kommer från Växjö i småland.

Tatijana: Ja andra hand är ju mkt enklare att få:)
    Vi hyr privat, inga problem:) På varbergskommun, om det nu är där man kan få nr till de som hyr privat, så är det bara lägenheter/hus man hyr. Har jag för mig iaf.

Skulle vilja åka till Australien någon gång:) Fast jag är ganska så rädd för spindlar och de sägs ju finnas en hel del där, eller var det ormar.. Läskigt vilket som!

• BubbelBoom
    Mithrandil: Ja jag trivs verkligen här=) Staden är mysig, jämnstor med Växjö ungefär. Fast hade jag fått bestämma hade jag hellre bott i Göteborg. Där trivs jag verkligen! (Bott där något år hos min syster)

Att träffa folk så är svårt! Vart ska man leta liksom.. Nu har ju jag vatt mammaledig sen jag flyttade hit nästan då dottern föddes okt 09, men inte precis hittat någon i föräldragrupp eller på öppnaförkskolan etc. Visst känner jag några och umgås då och då med vänner som är super trevliga. En har jag träffat här på fl faktiskt:)

Knas M: Hoppas solen skiner på er på lördag=) Fast annars sägs de ju vara tur med regn på sin bröllopsdag:) Önskar iaf er en helt underbar dag!

Tatijana: Trivs kanon bra här! Staden är så vacker, och havet!
    Haha jaså, ja där ser man! Haha de med isbjörnar har jag också hört från några från andra länder! Lite kul faktiskt vilka fördommar man kan ha om ett land så som sen visar sig vara helt galna:P

Nej mkt kriminalitet är det nog inte här. Iaf inte så det märks. Beror kanske lite på vart man bor också för visst finns de ju.

"Lära för livet" förskolan är jag inte alls insatt i. Men det finns ju något ur och skur dagis där barna är ute mkt, det har vi sökt till iaf men svårt att få plats där har jag hört.
  • BubbelBoom
    Mithrandil: Precis, jag är ju själv uppvuxen i en mindre stad, eller ja lika stor som Vbg då men den känns ju liten om man jämför med Gbg, och det känns "säkrare" på någe vis.
    Va kul, söker du nytt jobb eller återgår du till något? Minns ej om du skrivit vad du jobbade med.

Tatijana: Hade man bara tatt bort mörkret och kylan (vem behöver 20 minus på vintern liksom) så hade Sverige varit toppen=) Jag gillar inte de mörka som är hela hösten och vintern.. Men är iaf skönt med växlande årstider:)
    Ja, svenskar är ju lite speciella har man hört. Är man utomlands så kan jag tycka alla andra är väldigt öppna och utåtgående:)

KnasM: Om du inte tycker de är för privat får du gärna slänga upp någon fin bröllopsbild här på fl:) Brudklänningar är så himmla vackra tycker jag!
  • BubbelBoom
    Mithrandil: Aha okej i see. Du har iaf en utbildning i botten, jag har nada. Kvällar och helger är väl inte de roligaste när man har barn kan jag tänka mig. Men möjligheten finns ju att plugga:) Undersköterska är inte helt fel:)

Ska själv fortsätta plugga när bebis nr 2 kommit in på dagis, vilket blir tidigast hösten 2012. Om jag iofs inte läser någon enstaka kurs våren 2012. Börjar tycka de är lite "tråkigt" att gå hemma nu. Nä men känner så att jag vill komma ut lite mera efter en föräldraledighet på 1,5 år:) Läste till lågstadielärare, men hann precis börja och gå 1 termin innan jag blev gravid och fick lägga det åt sidan. Men det blir de jag kommer återgå till sen=)

Moa: Helt förstårligt, hoppas verkligen de blir bättre och att din bebis kikar ut lite innan bf så du slipper gå över=)
    Krya på dig så hemskt mkt!! Skriv när vi skrivs=)
    Ta hand om dig också!
  • BubbelBoom

Hej Bella välkommen hit=)

Hur har alla de?

KnasM: Kan man bara söka på gruppen och gå med? Ska kika på de för det vore ju skoj att träffas, både dig och kanske fler i tråden här om ni vill hänga på?

• BubbelBoom

Done! Ni andra som hänger här i tråden kan la haka på:) Vore skoj att träffas tycker jag:) Nu hoppas jag bara att vi kan torsdag, händer mkt kommande vecka.

Hur var den stora dagen KnasM?? Tänkte på dig/er på lördan:)

• BubbelBoom

KnasM: Åh vilket fint bröllop ni verkar haft! Härligt att eran dag var så fin, och vilken klänning!!!
    Att de regnar på ens bröllopsdag ska ju betyda tur;)

Tatijana: När var det ni hade tänkt flytta? I sommar? Eller så fort ni får lägenhet, vilket jag håller tummarna för att ni snart får=)

Min Alice blir 2 år i oktober och vill gärna ha lite mera lekkamrater=)

Jag vet inte heller om vi kan hänga med på picknicken, ska eventuellt kika på en förskola vi fått plats på och vet ej hur länge det tar. Skulle la inte bli så bra väder imon heller hade jag för mig. Få fixa något längre fram kanske?

Vad hände med de fina vädret vi hade för ett tag sedan.. Är ju snart juni så nu tycker jag de är dags för de att dyka upp!

• BubbelBoom

Tatijana: Jag kommer ju från inlandet så personligen tycker jag det blåser lite väl mkt här vid kusten. Men oftast så är de fint väder kan jag tycka=)

Åh jag hoppas ni hittar en lägenhet tills dess! Att bo nära inpå föräldrar är sällan någon hit.

• BubbelBoom

Haha då blir han säkert nöjd här:)

Hur mår i tråden? Har bara några veckor kvar tills bebisen kommer här så jag går runt med rygg-ont och andra bekymmer som hör till. Så trött på detta nu..

• BubbelBoom

Vi har vatt de i snart 3 veckor.. Helt galet.. Alice har vatt dålig nästan hela tiden och sen smittat oss i omgångar. Nu är hon dock frisk men har haft hög feber i några dagar. Förstår inte varför, hon är pigg och glad och verkar inte sjuk.. Inte fören febern närmar sig en bit över 39 märks de. Får ringa bvc/vc imon och höra vad detta kan vara.

Krya på er KnasM!

Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)