Inlägg från: BubbelBoom |Visa alla inlägg
  • BubbelBoom

Några/någon i Varberg som vill umgås? =)

Hej här har du en 22 årig mamma från Vbg=)

Har en dotter på 14 månader och är mammaledig just nu.

Vart i Vbg bor ni?
    Vi bor bara 1 km från stan söder ut. Skönt att ha stan nära:)

• BubbelBoom

Okej! Själv har jag inte körkort så detta avståndet till stan passar mig perfekt:)

Hur kommer det sig att ni flyttat ner hit då? Hur länge har ni bott här? trivs hela familjen?

• BubbelBoom

Hej Moa, hade glömt bort denna tråden totalt!

Jag har en dotter på 1,5 nu och får en liten i Juni nu så då är våra barn jämngamla typ=)

• BubbelBoom

Inge körkort här heller, men har turen att bo centralt i Varberg (såå skönt!)
    Så hajjar att de blir lite isolerat då=/

Vad pluggar du till? Jag har ingen diciplin till att plugga på distans men ska la börja sen när minsta kommit in på dagis, om en herrans tid framöver=)

• BubbelBoom

Va jobbigt, hade ju bara bussar gått så hade de vatt enklare absolut=)

Hoppas han får jobb här i Vbg! Låter lite tradigt att pendla upp till Gbg varje dag. Har ni bott där innan eller?

Kika hos privata fastigheter! Tror man kan få papper med telenr till de som hyr ut privat på kommunen (har för mig de iaf) De finns mycket att hyra privat. Kikat hos derome fastigheter (ej privat dock)? Att få i varbergsbostad är nästan omöjligt om man inte stått i kö något år:/

Jag är mammaledig nu=) Pluggade innan till lågstadielärare så jag ska försöka återgå till de när barnen är större. Har inte bråttom precis=) Gillar att vara ledig faktiskt=) Men visst, hade vatt skönt att plugga lite så jag funderar på att läsa någon kurs till våren så man kommer ut lite:) OM sambon kan vara hemma någon dag i veckan och jag hittar en passande kurs vill säga=)

Hur går de med din graviditet? Mår du bra?

• BubbelBoom

Har själv släkt uppe i Gbg och har bott där så Gbg är en stad jag hittar i (och älskar)=)

Hur kommer de sig att ni flyttade ner hit då? Var det för att sambon din eventuellt skulle få jobb?
    Är jag fööör nyfiken nu så säg till:D

Ja, jag hoppas det finns någon kurs som passar mig så jag kommer ut och träffar lite fok haha:D

Jag mår kanon denna graviditeten! Hade en enkelt förra gången med, fanns itne så mkt att klaga på mer än viktuppgång och foglossning from hell i 1 vecka (sen gick de över)
    Nu känner jag av foglossning mellan bena, som jag hade förra gången.. Men hoppas INTE de blir en sån jobbig vecka som jag hade med dottern. Mådde lite mer illa i början denna gången men har aldrig kräkt någon graviditet=)

Beundrar er som klarar distans så! Har ingen självdisiplin till de och med Alice här hemma skulle de gå åt pip svängen på direkten:)

Hej Knas M, hur länge har du bott här?

Jag har bott i Vbg snart 2 år men som mammaledig så träffar man inte så mkt folk så jag känner knappt en kotte här nere pga de:/

Vore skoj att ha en träff i solen (om den kommer snart) fram över=)

• BubbelBoom

Knas M: Ahaa okej, lika bra att passa på innan sonen kom=)
    Hur länge planerar du att vara mammaledig?
    Ska du läsa på distans först och sen plugga till Barnmorska i Vbg då?

Moa: Wow fasen va spontana ni är och bara flyttar så, trivs ni?
    Hoppas han får jobb då, det vore ju toppen att slippa pendla=)

Vart går du på mvc? Västra vall?
    Jag fick problem med ryggen i början av denna graviditeten och var en tur hos sjukgymnasten, finns ju mkt att testa mot just foglossning, hört om tens? Enligt en vän ska de hjälpa, men har icke provat själv.

Vi visste inte första graviditeten vad det var för kön på bebisen. Vi trodde pojke och ut kom en tjej. Så denna gången ville jag veta så nu vet vi men det är hemligt faktiskt=) Känns skönt att veta, känner att jag har en närmre relation till bebisen i magen nu när jag vet att det är min dotter/son som ligger där inne=)

Vart ska ni kolla könet? Vi gjorde sånt 3 d ul nu för någon vecka sedan, fick kanon fina bilder!

• BubbelBoom
    LillfisenE skrev 2011-04-12 21:08:17 följande:
    Jag vill vara mammaledig till han är ett år.. minst.. men det kommer inte mina dagar att räcka till, så vi har dagisplats från hans 1årsdag och frammåt.. tyvärr..

Ne, jag är utbildad sjuksköterska och tänkte läsa barnmorska på disans via Borås Högskola, så jag kan vara hemma och plugga, lägga tiden som jag vill/kan och ha Edwin på dagis lite mindre än 100%.. Får se om det går, men värt att testa. Barnmorska finns inte att läsa i Vbg så det är Borås eller Göteborg som gäller..
    Göteborg har ingen distansutbilning, har sökt den med men som nr 2... vill inte känna mig uppbunden mellan 8.-16 varje dag för föreläsningar, inte när han är så liten..
    Hoppas du kommer in på distans utbildningen då. Kommer säkert gå bra att plugga så om du har lite avlastning av dagis vissa dagar i veckan. Hur länge läser du till barnmorska då?

Tycker ni de är tidigt att sätta honom på dagis vid 1 år? Han kanske är jättemogen för de då=) Håller tummarna för de så det känns bra för er att skola in honom=)

Få se om Alice ska börja dagis till hösten. Beror på hur hon tar grejen med att bli storasyster, och om vi får en bra dagisplats. Jag föredrar att hon får en bra plats även om vi får vänta längre, jag är ju ändå hemma.
  • BubbelBoom

Knas M: Ja heldagar så när dom är så små tycker jag också låter lite väl mkt. Låter bättre så som ni tänkt er med halvdagar så. Alice tar jag till öppna förskolan då och då, försöker att de ska bli 1 gång i veckan men blir inte så ofta nu då vi vatt sjuka till och från i flera veckor nu:/ Märker på henne hur trött hon blir efter bara någon timme där så jag tror säkert det är bra att dom får leka så med andra barn då och då=)

Kommer inte heller ha henne så mkt på dagis i början, men lite för att träffa andra barn=) Hoppas vi får en plats vi vill ha bara. Ligger ett dagis bara ett stenkast härifrån och det vore toppen:)

Moa: Vi gjorde de uppe i Göteborg också, på Emmaultraljudskliniken. Gjorde de med Alice också 8fast då i Malmö), fast hon var så stor så vi fick inga bra bilder, nu fick vi kanon bilder på bebisen i magen! Kostar dock en slant (1700 men det är det värt för det är såå häftigt! Där får man veta storleken på bebisen och könet i priset också. Har lagt ut några bilder på min blogg allavifina.blogg.se om du vill titta.

Åh va mysigt med en liten lekplats:) Speciellt pool!! Skulle vara mysigt, tackar för inbjudan=)
    Hoppas sommaren kommer snart!

Kikade på bilder från min mobil igår och såg bilder från början av juni och det var strålande väder! Jag hade tagit en bild över havet kl 9 på morgonen när jag var ute och gick en sväng med Alice i vagnen, underbart väder! Tänk om de blir så fint så tidigt i juni också=)

• BubbelBoom

Haha jag är med sjukt seg på fm! Men det ligger bara 1 km härifrån så jag tvingar mig dit:P

Va skönt att ni fick plats på de som låg närmst, jobbigt att få långt bort kanske:P

Har någon varit på den nya lekstället här i Varberg? Lekstugan heter de visst.

Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)