Inlägg från: Mamma8412 |Visa alla inlägg
  • Mamma8412

Inga Gravida i Sörmland ?

3 barns mamma skrev 2011-02-05 21:56:49 följande:
    Mamma8412: Läste att du är i vecka 39 eller snart härligt för dig snart har du den lilla i famnen istället för i magen :) Nej då jag är inte avundsjuk hihi :P Jag bara vill att veckorna ska gå så att jag får ut mina små. Är så sjukt sugen  på att få lukta och gosa bebis nu hihi..
    Jo de e ju mycke sånt me men man går ju som sagt ALLTID runt och inbillar sig att de e något farligt och så :)  vi kvinnor är bra paranoida :) 

Hahaha jaaa de ska bli så skönt att den kommer ut snart så man kan börja "leva"normalt 
    kliva upp ur sängen utan att behöva lyftkran,börja ut och röra på sig,Slippa svullnaden i kroppen och ja allt sånt där gulligt som hör graviditeten till haha
    men de bästa utav allt är ju givetvis bebben i famnen och allt mys :)  

Men de går ju fort för dig me nu du har ju inte alls långt kvar Glad 
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-07 17:13:24 följande:
    Hej igen! hemma igen efter föräldragrupp och bm-besök. var sista gruppen idag. och bm konstaterade att lillen fortfarande inte har fixerat sig.
    men hon fick lite panik idag,tjejen alltså! hon vägde sig. sen hon blev gravid har hon gått upp 34 kilo!!!!!!!!!! mycket!!! men så har hon inte kunnat motionera tack vare att hon fick sån foglossning i vecka 14,spydde inget och är full med vätska...
    Ja de e inge kul att gå upp mycke i vikt
    Sj har ja gått upp 20,,, trodde de skulle vara det dubbla

Eran lilla grabb fixerar sig säkert snart :)  

Våran lilla "tjej" vägde ca 3900 g enligt TUL i dag hahaha så de va inte kul men ja trodde den skulle väga mer,    men de va förmodligen en tjej där inne så de va ju kul att få reda på iaf :)
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-07 19:13:24 följande:
    grattis till lilltjejen. :=)  men du hade inte så långt kvar nu va?
    Tackar tackar :)   nej ja går in i v 39 i morrn så de e inte så långt kvar men ja vill verkligen inte gå fullt ut för Hon Kicki beräknade att bebben skulle väga ca 4400 om ja gick tiden ut så de hoppas ja VERKLIGEN inte att ja gör hahahaha 

• Mamma8412
    EricaN81 skrev 2011-02-07 22:37:59 följande:
    När har alla bf här inne? Nyfiken eftersom jag hoppat in sent...=)

Spännande med T UL...vore kul o se den lilla igen...=) Men känns som det nu inte är allt för långt kvar tills bebis ska komma....=) Bara 10 veckor kvar..=)

Imorgon ska jag o sambon ner och skriva faderskapspapper...=)
    Ja har bf den 21 / 2 :)    och du då? :) 

Ja de va spännande me TUL men som sagt mindre kul o få reda på den ungefärliga vikten på bebben haha
    men huvesaken e att den verkar ha de gott där inne och allt tyder på att den är frisk så de e de som räknas :)

10 veckor går snabbare än man tror eller a 7 av 10 av dem iaf haha dem sista 2-3 veckorna e plågsamma :)

Jasså kan man skriva på faderskapspapper redan innan bebben kommit?  :)     fan vore ju kanon att få göra de :)  
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-08 12:24:28 följande:
    kicki trodde våran skulle väga runt 4 kilo,strax över.. men han kommer nog att hamna runt samma slutvikt som din..

var kan man höra av sig om att skriva papper här i K-holm???? någon som har/kan gå fram en mail-adress?? vore jätte tacksam!
    Haha ja då får vi de roligt me våra stora bebbar hahahahaha :) 

ja de e familjerätten man hör av sig till nere på socialen,Ja ska ringa dit i dag och boka tid för det,De vore ju kanon att ha de gjort innan så man slipper de där sen     

Telefon: 0150-575 10   där är numret till Soc... och  Växel: 0150-570 00

• Mamma8412
    EricaN81 skrev 2011-02-08 11:57:48 följande:
    Jag har bf 20 april...så är ju ett tag kvar...=) Kan tänka mig sista tiden går långsam...=)

Får alla göra tillväxt UL eller är det bara om ens sf kurva börjar bli konstig och inte växa som den ska? Är ju första barnet här så man har ju inte så bra koll på saker och ting..=)

Jo man kan skriva faderskapspapper innan...det är tydligen enklare att göra det innan bebis kommit samt att man kan skriva båda föräldrarna som vårdnadshavare...annars tror jag mamman står ensam och om det händer mamman något undert ex förlossningen så blir det problem för pappan att få vårdnaden...eller ja kanske inte fullt så allvarligt....men de rekomenderade att man skulle göra det innan...=) Detta gäller ju om man bara är sambo och inte gifta....=)
    Du kan maila henne på [email protected]
    :)  

Ja vet inte hur det funkar med TUL riktigt men ja tror man får det om som sagt magen växer mycket och avikande eller om barnet inte verkar växa så bra o så..Kolla upp de me din BM :)

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-08 12:33:38 följande:
    tack. :)  hm.. undrar om jag får skriva på faderskapspapper jag med fast jag inte är pappa utan partner... eller om det finns någon annan form av papper jag får skriva på..
    Ja du.... inte en aning faktiskt

Men ja tror de är vårdnadshavare papper du ska skriva på va??
    eller om du blir som en förmyndare   ja har som sagt ingen aning

men nånting ska de i allafall finnas att skriva i som din rätt i det hela  

Det här hittade ja på nätet

Bekräftelse av faderskap/föräldraskap

Oftast fastställs föräldraskapet genom att föräldrarna skriver på en bekräftelse på att barnet är deras. Det gör man hos socialtjänstens familjerätt. När två kvinnor får barn genom assisterad befruktning talar man om bekräftelse av föräldraskap. Annars används orden bekräftelse av faderskap.

Ogifta föräldrar

Om du som mamma är ogift eller frånskild måste faderskapet eller föräldraskapet fastställas. Det gäller även för homosexuella föräldrar som är sambor eller har registrerat partnerskap.

Om ni inte är överens om föräldraskapet gör socialtjänsten en faderskapsutredning för att fastställa vem som är biologisk far till barnet

Lesbiska föräldrar

När ett lesbiskt par skaffar barn tillsammans räknas mammans registrerade partner eller sambo som förälder till barnet om:

befruktningen skett på ett svenskt sjukhus mammans partner samtyckt till behandlingen det är sannolikt att barnet har kommit till genom befruktningen på sjukhuset.

I dessa fall fastställs föräldraskapet på samma sätt som för ogifta heterosexuella par. Ni skriver på en bekräftelse om föräldraskap hos familjerätten. Då anmäler ni också att ni vill ha gemensam vårdnad om barnet.

Om befruktningen skett på annat sätt än på ett svenskt sjukhus gör familjerätten en utredning och försöker fastställa föräldraskapet.

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-08 12:46:43 följande:
    tack så jättemycket!!!! nu blev allt klarare. :=)
    Va så lite så :) de va googles förtjänst haha

Men just i ditt fall tycker jag verkligen att du ska ta reda på all slags information kring det här så de inte blir nått komplicerat i efterhand   typ om något skulle hända och så.... dina juridiska rättigheter osv  :)  
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-08 14:04:25 följande:
    ja jag måste göra det!!! måste få arslet ur vagnen bara!!!

nu ska vi testa hallonbladste och se om det funkar. :)
    hahahaha :) 

Ja har ni köpt det nu ?   var köpte ni erat ?  
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-08 14:23:53 följande:
    japp! :) från nån sida som hette refresh... tjejen tyckte det var helt ok!

någon av er som vet var man ska ringa och kolla sina las-dagar?????
    aha okej :) ja trodde de va på hälsokosts affärn nere på stan,Ska ta en tur ner dit om en stund o se om dem har de eller ej.

Jasså hur många dagar har du ? 
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?