Inlägg från: Mamma8412 |Visa alla inlägg
  • Mamma8412

Inga Gravida i Sörmland ?

Grodans mamma skrev 2011-02-04 13:19:02 följande:
    Alexandris-.GRATTIS!!!!!!!!!!!!

idag går vi in i vecka 37!
    Det går undan nu :) 

Våran lilla har fixerat sig och ja hoppas den vill ut snart haha 

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-04 14:01:10 följande:
    hoppas på att vår lille har fixerat sig när vi ska till BM på måndag,men vet inte,tjejen känner att han grejar med huvudet fortfarande så..
    ja jag hoppas han kan komma ut lite tidigare,mest för tjejens skull hon är helt slut,helt vätskefylld-fötterna ser ut som klubbor och nu har tom låren börjat vätska sig, foglossnign har hon haft sen vecka 14,ingen känsel i en del fingertoppar m.m.....
    Vi håller tummarna för det :) 

ska oxå till BM på Måndag för ett nytt försök till UL  så dem kan bestämma om ja ska få i gångsättning  eller inte 

förstår precis hur hon känner sig :(   det är verkligen skiiiitjobbigt, ja har börjat få såna där stickningar i fingrarna me och man känner sig som en jävla ballong me all vätska i kroppenSkrikandes

• Mamma8412

ja va hos BM i går  kurvan ligger på 40 o de va när ja kollade på den där mått tabellen ungefär ett sym mått som en som väntar tvillingar har i den här veckan hhahaha   men ja läste i går om en tjej som hade ett sym mått på 45 i den här veckan så de kke inte så farligt 

nej min ligger som den ska me huvet neråt :)  

o nej kul är det verkligen inte de e plågsamt som fan Skrikandes men nånstans får man v'äl ta de för de e ju nått man har valt själv genom att bli me barn haha men som sagt   de e ju snart dags så man får uthärda nåra dagar till :) 

• Mamma8412

Ja är i vecka 38  snart 39

Ja då är mitt kanske inte så farligt då me andra ord . men är eran bebbe stor nu ?

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-04 15:04:14 följande:
    haha nej då ligger du efter oss. :=)

men anledningen till att tjejens sf-mått var så mycket är för att hon hade lite fläsk på magen innan och så har hon tydligen mycket fostervatten. men själv bebisen ligger +10%,så inte så farligt. han beräknas väga runt 4 kilo,i vecka 35 vägde han 2815gram.
    :) innan ja blev me barn så hade ja gått ner lite över 30 kg    o då hade ja ju "typ löst fett " kvar på magen..kanske e drf magen e stor nu då :(    

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-04 16:33:03 följande:
    kan vara.. så kan det ju vatra mycket vatten med...
    Ja :( ja hoppas ju på de
    sambon vägde ju nästan  4900 g o va 56 cm lång så ja hoppas verkligen inte att de blir en sån stor bebbe hahaha 
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-02-05 13:27:19 följande:
    är det någon av er som har erfarenhet av hallonbladste?

vecka 37 nu!!! (36+1 enligt familjeliv)
    Ingen aning :) har inte testat det :) men man får väl ta o göra de om de drar ut på tiden haha
  • Mamma8412
    EricaN81 skrev 2011-02-05 17:40:10 följande:
    Såg tråden nu...Kommer från Eskilstuna....vartifrån kommer ni övriga?
    Är gravid i vecka 30...
    Hej och välkommen :) 

Katrineholm här Glad 
  • Mamma8412
    3 barns mamma skrev 2011-02-05 19:44:32 följande:
    Är det någon som känner som att vattnet ska gå när som helst? Med sonen har jag för mig jag hade så någon vecka innan han föddes. Jag har den känslan redan nu och börjar bli bra tröt på den känslan för det är så otroligt obehagligt. Visst kan ju vara för det är 2 men är så rädd att det ska vara dags snart är ju "bara" i vecka 31.
    haha ne ja känner inget men jag hoppas :)   

ja dina småttingar har ju ett bra tag kvar tills dem är redo  Glad sen tror ja inte du ska vara så orolig över detta   de är säkert så att du känner på de sättet pga att du kände så med din son Glad
  • Mamma8412
    3 barns mamma skrev 2011-02-05 21:16:51 följande:
    Ja dom har ju det. Jag har börjat få så otroligt ont i magen också. Haft det nu i 2 dagar så ont så jag inte kan röra mig och bara gråter. Men tar då en bricanyl och då går det över. Men har bara en sådan kvar nu och inte så kul att åka till förlossningen och sitta där i flera timmar för att få några starkare tabletter än alvedon. Synd att man inte får ta typ ipren som är det bästa enligt mig vanligtvis när man har ont någonstans.
    Men har du pratat med din BM om smärtan och kollat upp det ? 

nej de e jobbigt att alvedon typ är den enda räddningen"" när man har ont

i början av graviditeten fick ja fruktansvärt ont i huvet o alvedon funkar ju inte på mig vid huvevärk 
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?