Inlägg från: Mamma8412 |Visa alla inlägg
  • Mamma8412

Inga Gravida i Sörmland ?

Grodans mamma skrev 2011-01-27 17:52:47 följande:
    TUL gjort!!!  Våran lilla kille väger nu 2,8 kg!! :=)  10% över kurvan denna gång, han låg 14% över i vecka 29! 35 fulla veckor nu!!
    Glad   snart dags då :) 
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-27 18:47:19 följande:
    jajemen!! :=)  exakt 5 veckor kvar till BF!!
    Mår hon bra o så tjejen din ? Glad
  • Mamma8412
    Blazie skrev 2011-01-27 19:29:22 följande:
    73 dagar kvar för min del Flört
    26 Dagar kvar här :) hoppas dock den kommer tidigare

börjar bli jobbigt me ryggen o så Skrikandes 
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-28 13:50:11 följande:
    förutom fogarna så mår hon rätt bra. hon har varit svullen hela graviditeten men nu är det ännu mer,speciellt fötterna!
    Usch ja de e jobbigt som fan de där me svullnad
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-28 18:28:22 följande:
    ja verkligen,. hon har fått köra med stödstrumpor många veckor...  men nu har fötterna svullnat ännu mer.. knappt man får på vanliga strumpor längre ens.,.   hon blir vitprickig på benen och armarna för att hon är så svullen,blodcirkulationen är inte så bra..
    men hon kan ju se det lite positivt,då kommer hon gå ner mycket när han är ute sen. :)
    ja kan inte använda strumpor knappt mina ben svullnar som fasen så de blir innetoffler när man e hemma

Hahaha ja går ner i vikt ser ja fram emot när våran kommer då blire hårdträning :)  
  • Mamma8412
    3 barns mamma skrev 2011-01-28 19:04:58 följande:
    Hej alla.. Fick värkar igår men var nog förvärkar. Kom med 2 timmars mellan rum. Tog en bricanyl tablett som gjorde att värkarna försvan så skönt så. Vill inte ha ut dom ännu är ju "bara" i vecka 30 sen flyttar jag och min son denna helg då vi nu bor längst upp (3 trappor) utan hiss kroppen börjar säga ifrån nu. Sen måste sonen få eget rum så han får dels vara ifred och sen så han får sova utan att tjejerna väcker han.
    Hej tjejen

Ja det fick nog jag me i natt vid 1 tiden    fick sammandragningar konstant i 3-4 timmar me 2-4 min mellanrum ingen höjdare men de var nog förmodligen förvärkar de me eftersom de inte hänt något under dagen Glad 

Då måste det vara rätt skönt att flytta då lite jobbigt att bo längst upp utan hiss  men du får hjälp och så att flytta hoppas jag :)   du ska ju helst inte bära och såna saker så ta de lungt med det

Hur stor lägenhet ska du flytta till nu eller ja hus eller så ja antar det är lägenhet Glad 

Kram  
  • Mamma8412
    Mamma till Lucas skrev 2011-01-28 21:22:45 följaGladnde:
    Okej vilken vecka är du i? Håller inte koll på alla hihi..

Ja jag får hjälp jag får inte bära ett skit för min familj haha får inte ens bära ner sonen för trappen när jag är med familjen :P Kommer flytta till en 3:a fast rätt stor 3:a tycker jag. Är med blandade känslor att sonen ska få eget rum han har sovit hos mig sen han föddes fast i egen säng då men haft hans säng bredvid min säng hela tiden så kommer bli tufft. Sista natten jag har han inne hos mig..

Kram
    Ja har 25 snart 24 dagar kvar till BF Glad

skönt att du får hjälp med flytten för de behövs, En 3:a är ju toppen 

Hahaha jaaa men du kommer nog tycka att det är rätt skönt att han får ett eget rum med,  även om det är på gott och ont, Han kommer säkerligen gå in till dig i allafall i början för det blir ju en omställning för honom oxå

Det positiva är att du kan låta honom få ta mera ansvar genom att låta han städa lite i sitt rum osv.vilket gör att han växer i sin roll som storebror och så han inte känner sig utanför när töserna kommer GladHmm vet inte hur ja ska förklara de men du förstår säkert vad ja menar..

Barn i den åldern törstar ju efter ansvar Glad

• Mamma8412

Som dissy skrev solen skiner för fullt   och ja skulle ha gått ner på stan och shoppat barnkläder men så blev det inte för ja vaknade nyss haha    så ja ja sitter hemma och glor Rynkar på näsan

Mysigt med premiärtur Dizzy :) 

Johanna va gör du då ? :)  

• Mamma8412
    JohannaWislander skrev 2011-01-29 14:59:41 följande:
    Åh vad mysigt med en tur med vagnen :) Jag sov också lite för länge ....har städat och donat men nu sitter jag också bara och glor :( Vill så gärna ha någonting att göra :) Ett projekt skulle jag behöva :P 
     ja ska påbörja dagens städning strax :(   uscha 

Jasså va vill du ha för projekt då ? Glad 
  • Mamma8412
    Alexandrisss skrev 2011-02-04 11:24:19 följande:

Nu har lilla Albin kommit, den 29/1 kl 01:51.. Världens finaste!! En stadig bit på 4130g och 52 lång. Världens stoltaste mamma!!!

Lycka till alla ni!!

{#emotions_dlg.flower}
    Stort grattis till den lilla godingen Glad
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?