Inlägg från: Mamma8412 |Visa alla inlägg
  • Mamma8412

Inga Gravida i Sörmland ?

:(   ja vi skulle ju på 3d ultraljud i dag vid 10 i eskilstuna ,o sambon kom hem från jobbet vid 3 i natt och somnade klockan 6 och  skulle upp halv 9 så han fick inte sova många timmar

men iallfall så åkte vi dit,hittade först ingen parkeringsplats så de tog 10 minuter för att leta  sen tog de ju 5-6 minuter extra för man skulle leta efter hissen upp till mottagningen

...väl inne på mottagningen så säger sekreteraren att Dem inte hade någon tid förens vid 14.30  pga att min BM på kullbergska hade bokat fel,

Hon skulle ha bokat in mig på förlossningsavdelningen men bokade in mig på barnmorskemott,och drf strulade  de till sig   o min sambo va tvungen att åka till Norrköping till 13.00 
    och eftersom ja har haft sån fruktansvärd halsbränna hela natten så har ja inte kunnat sova nånting på hela natten så ja ville inte sitta kvar där själv i 4  timmar & 30 minuter pga min epilepsi 

Men de ja störde mig på va att sekreteraren sa:  Vi har väntat på att du skulle komma så vi kunde tala om för dig att vi inte hade tid förens 14.30,,,,                          

Svårt att lyfta telefonen dagen innan och tala om det då!"!!!! 

Min BM bokade den tiden den 14/1    så dem i E-tuna har ju haft god tid på sig att ändra den tiden osv....men nej    de va ju billigare att låta oss köra fram och tbx till e-tuna 

Kanske ingen big deal men ändå    så jävla dålig,så nu fick  ja en ny tid till nästa vecka   men ja tycker inte att ja ska behöva betala mer bensinpengar pga att BM gjorde fel  

• Mamma8412
    DiZZY skrev 2011-01-26 13:43:29 följande:

I måndags den 24 Januari kl 15.38 föddes våran lilla prinsessa My.

Förlossningen tog ca 4 timmar från att vi blev inskrivna runt 12-tiden och ingen smärtlindring överhuvudtaget blev det heller. Vi kom hem igår kväll och vi mår kanonbra alla tre.

{#emotions_dlg.flower}Stort grattis {#emotions_dlg.flower}

Starkt jobbat tjejenGlad

Grodans mamma skrev 2011-01-26 15:47:05 följande:
    Fy fan vilken dålig stil!!!!!!!!!!!!!  De kunde ju ha ringt!!!!
    DiZZY skrev 2011-01-26 13:43:29 följande:

I måndags den 24 Januari kl 15.38 föddes våran lilla prinsessa My.

Förlossningen tog ca 4 timmar från att vi blev inskrivna runt 12-tiden och ingen smärtlindring överhuvudtaget blev det heller. Vi kom hem igår kväll och vi mår kanonbra alla tre.

GRATTIS!!!!!!!!!!! vilken drömförlossning!!! :=)  Jättefint namn,jag älskar My!!!!!!  Hade jag velat att våran unge skulle hetat om det var en tjej i magen,men flickvönen tycker inte om det.. :(

Hur stor var hon? bild! :=)
     Ja   My hade vi skrivit upp på namlistan  Älskar oxå de namnet Glad

Men blire en tjej så blir det en Hailie :)
  • Mamma8412

Det här med Mellannamn     vad tycker ni kring de ? 

Ska ni ha nåra eller ska ni bara ha förnamn ??     

• Mamma8412
    JohannaWislander skrev 2011-01-26 20:15:09 följande:
    tror ni på de här med att smörja sig med havandeskapsolja för att minska risken för bristningar ? :) 
    Ja köpte Weledas havandeskapsolja i hoppet om att de skulle minska risken :) men de verkade inte fungera speciellt bra men det är kanske induviduellt jag har ju fått en  ganska  rejäl mage så kanske ere drf :) 

Men ja tycker absolut du ska prova om du vill för som sagt så tror ja de e induviduellt

Mandelolja sägs vara bra oxå Glad 
  • Mamma8412
    JohannaWislander skrev 2011-01-26 20:45:19 följande:
    Ja jag har också hört att det ska vara induviduellt så jag ska nog pröva iaf :) Sen en till fråga :P haha Hur tidigt eller sent börjar de läcka/rinna ur brösten? :) 
    Ja du får tala om resultatet sen :)   

Det är oxå induviduellt  på vissa rinner de nästan i från början av graviditeten medans de inte läcker eller rinner förens efter förlossningen vissa kan få de i mitten osv :)

• Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-26 21:18:04 följande:
    Imorgon 13.30 ska vi titta på plutt igen!!!!!!!!!!
    Åh va kul :) 
  • Mamma8412
    JohannaWislander skrev 2011-01-26 22:31:40 följande:
    Det blir raka vägen ner på stan i morgon och inhandla olja av olika slag :) haha 
    Hahahah ja sen får vi väl läsa i Katrineholms Kuriren att all olja är slut 

o då vet vi vart den är hahaha  
  • Mamma8412
    JohannaWislander skrev 2011-01-26 22:43:38 följande:
    Mycket möjligt! haha.

Var nere på HM igår och provade ALLA mamma byxor dem hade :P Kändes som om jag köpte med mig alla hem för att prova ;) hon tittade lite snett på mig i kassan kan man säga ;) 

Åh de känns som en evighet tills min lilla ska komma !!!!! Hur ska jag få tiden att gå fortare :)  
    hahahahaha :)

ja de undrar ja me :) hur man ska få tiden o gå..... 
  • Mamma8412
    Comolla skrev 2011-01-26 23:09:47 följande:
    Ni anar inte hur folk tiden kommer gå. Hux flux är det Ni som är på förlossningen och föder fram de små underverken!
    Jo de e ju de men de känns som den sista månaden e den värsta att vänta ut Glad   28 dagar kvar till BF  men de känns som 1 år haha 
  • Mamma8412
    Blazie skrev 2011-01-27 17:28:38 följande:
    Montering av spjälsäng pågår Skrattande!
    Babyskydd beställt Skrattande!
    Nu behövs bara lite småplock, babykläder, skötbords tillbehör och sen får monstret komma ut Skrattande!

Tur att jag slapp bära en massa idag, ibland är det helt underbart när killen släpar hem polare för att hålla på med datorn eller så.. Det är så skönt att kunna övertala dom till annat om man varit på dåligt humör, för min underbara kille vill ju att jag ska vara glad Flört!
    haha ja de e klart du ska vara glad :)    

Skönt när bitarna börjar falla på plats för när spjälsängen är monterad så blir hela graviditeten mer verklig på nått sätt :)  
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?