MissVythica skrev 2011-01-18 10:41:35 följande:
Lilltjejen har nu ätit nutran i 5 hela dagar, sjätte dagen i dag. Det är en ENORM skillnad nu kan jag lova !!
Hon har också alltid varit förstoppad och hon har fått laktulos hela tiden, men jag kan inte direkt säga att det har hjälpt heller förrutom att hon har varit enormt gasig. Hon har haft en mage som sett ut som en fotboll pga gaserna och nu när vi bytte ersättningen så har den sjunkit helt o hållet. Naveln går till o med inått nu och inte utstående som för bara en vecka sen =)
Nej laktulos är väl en typ av sockerlösning ?? Inte laktos (mjölkprotein).
Och påtal om att byta napp - Igår frågade jag faktiskt sambon om han hade nån aning om när man ska byta napp ! =) Han hade ingen aning, haha (vilket jag kanske redan hade förstått att han inte visste), men han sa att syrran hans hade provat med napp 2 när lilltejen var 4 månader och det funkade inte alls så hon hade varit tvungen att gå tillbaka till 1. När brukar man gå över till napp 2 ?? Det är väl individuellt förstårs men kanske finns nån riktlinje.. Hon är nu 2 ½ månad.
Jag ska absolut vara stenhård när jag kontaktar läkaren ang ersättningen - 2500 i månaden vill man juh inte gärna punga ut med om det finns alternativ. Nu har jag en grymt bra läkare så det blir nog inga problem =)
har bebis på ena armen så det blir lite knasigt skrivet...
vi testade napp 2 igår, tyckte inte att det var så mkt skillnad. tror att man får pröva sig fram, olika på olika barn... det står 2 månader + på napp 2. men vissa säger att man alltid ska ha napp 1 till ersättning...