• lisala

Hur många cytotec vid missfall?

Hej!

Fick tyvärr missfall och har väntat på att kroppen ska ta hand om det själv.. Men nu har jag väntat i en månad och fostersäcken är fortfarande kvar. Ska ta cytotec i morgon och läkaren gav mig en lapp där det stod att man först tar två sen avvaktar man i fyra timmar sen ytterligare en cytotec sen upprepas det igen, dvs jag fick 4 cytotec totalt.
    När jag frågade min läkare om jag skulle ta alla fyra så sa hon "Nej, du tar två och om du får en blödning så tar du inte de andra två".
    Har sett att en del här inne säger att man ska ta fyra även om man börjat blöda av de första två. Någon som vet hur det ligger till?

• Svar på tråden Hur många cytotec vid missfall?
  • lisala
    Pimpinellan skrev 2011-01-14 19:36:36 följande:
    Beklagar! Jag tog inga själv alls utan låg på både b.b och förlossningen. Men det var minst 4 st under några timmar de tryckte i mig vid två tillfällen. Första gången funkade det inte vilket är rätt vanligt,andra gången en vecka senare tog det.
    Fy fan för att ligga på bb/förlossningen när man får missfall... Ingen takt och känsla direkt!!!

Hur som så har jag nu tagit 2 och börjat blöda, men jag tar nog någon till för att vara på säkra sidan.

Hoppas du har bättre lycka än jag just nu!
  • lisala

När har er mens kommit i gång efter missfallet?

Jag blödde i två veckor efter cytotec-tabletterna. Och ingenting i en vecka, därefter började jag blöda igen och har gjort nu i 4 dagar. Funderar på om det kan vara mensen eller om det ännu är rester av slemhinnan som ska ut?? Vad tror ni?

Svar på tråden Hur många cytotec vid missfall?