• Fiva

Livrädd för att föda igen!!!

Usch, jag känner igen mig i det du skriver i TS....

Jag väntar barn nr 3 också och är totalt vettskrämd över bara tanken på förlossningen. Å här sitter jag... 12 dagar kvar till beräknat... och har inte gjort ett skit åt min förlossningsrädsla. Jag har hela tiden tänkt att min rädsla kommer att gå över när jag närmar mig dagen D men å så fel jag hade!

De båda andra förlossningarna har gått fort och våldsamt till, jag är rädd för smärtan, rädd för att förlora kontrollen, rädd för att spricka, rädd för efterarbetet och smärtan som kommer med den.

Shit... vad har jag gett mig in på?!?!?

• Fiva

Happ, så har man fått blödningar... så mycket var det för den förberedningen Tyst

• Fiva
    Nisen skrev 2011-02-20 15:54:29 följande:
    Hur går det?
    Haha!! Absolut ingenting händer Tungan ute men efter den skrämseln så har jag faktiskt tuffat på mig lite. Tror nästan att man ändå blir "redo" när det är dags.
    Sen försöker jag hela tiden tänka -det handlar bara om några timmars smärta, smärtan går ju faktiskt över och i slutändan så var det ju värt varenda värk och spricka!
    Även om det är svårt att fokusera på det positiva när man är så rädd som jag faktiskt är så känns det lite lättare när jag väl tänker positivt.
Svar på tråden Livrädd för att föda igen!!!