Inlägg från: Mad as snow |Visa alla inlägg
  • Mad as snow

Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet

giftfri skrev 2011-01-16 16:46:31 följande:
    Antagligen inte, men ingen kan förneka att det ser minderårigt ut, jag regarade själv på grabbarna som blir avrunkade, å jag var nog inte äldre än 16-17 år när jag såg filmen..
    Visst ser det minderårigt ut. Men jag är mer än någonsin övertygad om (efter att ha läst a a:s inlägg här bland annat) att det stora hotet mot konstnärsfriheten (och i förlängningen filmer av typen som tagits upp den senaste sidan) när det kommer till den här lagen är grovt överskattad. Jag skulle vilja kalla det för skräckpropaganda faktiskt. 
  • Mad as snow
    giftfri skrev 2011-01-16 16:58:10 följande:
    Vi får hoppas det, dessuton så lär det snart vara nåt annat som kommer i ropet, å då fallar det snart i mer eller mindre glömska, som med allt annat..
    Sant. 
  • Mad as snow
    puss skrev 2011-01-16 18:13:00 följande:
    är det vanligt att vuxna ser ut som barn som inte nått puberteten?
    Jag har sett en himla massa sådant, måste jag inflika. 
  • Mad as snow
    hemljuvahem skrev 2011-01-16 18:20:28 följande:
    Me 2.. vanligt i asien

Å andra sidan hade min lillebror en klasskompis som gick igenom puberteten redan i 3an.. .hur gammal är man då, dock fick hon medicin som skulle hindra detta. Är hon mao vuxen för att hon gått igenom puberteten trots att hon fortfarande är typ 10-11?
    Ja, där är ju det motsatta fenomenet. Det verkar bli lite...bakbundet eftersom man bara har pubertetsutveckling att gå på.
  • Mad as snow
    Mad as snow skrev 2011-01-16 18:23:35 följande:
    Ja, där är ju det motsatta fenomenet. Det verkar bli lite...bakbundet eftersom man bara har pubertetsutveckling att gå på.
    Sorry. Tar tillbaka pga:
    ajnas skrev 2011-01-16 18:23:07 följande:
    Om du med barn menar folk som är under 18, men har genomgått puberteten, så är svaret ja. Varför skulle en vuxen person tolkas som ett barn, menar du? Om jag granskar en bild och personen är påklädd så att man inte kan se fysiska attribut för könsmognad, tar jag sällan med dem. Isåfall försöker jag titta på andra "kliniska" saker, såsom personens storlek i förhållande till andra personer i bilden eller saker i rummet.

• Mad as snow
    ajnas skrev 2011-01-16 18:27:45 följande:
    Vill förtydliga för er, skillnaden mellan någon som ser ung ut, t ex genom att vara späd och ha väldigt små bröst, och någon som inte genomgått puberteten.

Ni som säger att ni sett en himla massa vuxna som ser ut som att de inte genomgått puberteten, vad har ni för utbildning på pubertetsutveckling? Hur avgör ni kliniskt om person genomgått puberteten eller inte?

Jag kan se skillnad på en bröstvårta om den är puberterad eller inte, oavsett bröstets storlek. En knubbig 10-åring som inte genomgått puberteten har inte likadana bröst som en väldigt smal 20-åring.
    Jag är rätt övertygad om att ditt öga skulle notera saker som jag missar, men jag har sett många kvinnor som helt saknar bröst och kvinnliga former. Jag har även haft kamrater som haft detta bekymmer. Det kanske inte är supervanligt men det finns ju en marknad för sådant. Men som svar på din fråga: jag har ingen utbildning när det gäller pubertetsutveckling.
  • Mad as snow
    Lavish skrev 2011-01-16 18:35:38 följande:
    Jag hade främst baserat det på brösten och höfterna på kvinnor och typ bredden över axlarna och utseendet på könsorganen på en man. Nej jag är absolut ingen expert. Och det är ju just det som är problemet. Att alla inte kan vara experter på att se skillnaden. Men ändå kan man dömmas som brottsling för att man inte återger skillnaden korrekt eller för att man väljer att titta på bilder som man själv tror föreställer vuxna.
    Det här förtydligar verkligen problemet och gör det hela kristallklart. Det blir mycket besvärligt för mig nu, eftersom jag inte vet vilket ben jag ska stå på. Skrattande
  • Mad as snow
    ajnas skrev 2011-01-16 18:58:17 följande:
    Helt saknar bröst? Menar du platta bröst, eller inga bröstvårtor? Känns som ett medicinskt problem som är sällsynt? Jag har ALDRIG sett en person som helt saknar bröstvårtor. Och som sagt, det är inte bröstets storlek som är relevant, utan bröstvårtans utseende, och hur den utvecklas före, under och efter puberteten är gemensamt för alla, oavsett hur bröstet ser ut i övrigt.
    Saknar bröst = platta bröst.

Åter igen: du är expert. Jag är det inte. 
  • Mad as snow
    Lavish skrev 2011-01-18 10:43:21 följande:
    Nu kanske jag är ute och cyklar men visst blev väl fotbollen förbjuden och därmed olaglig flera resor under sin begynnelse som sport?
    Absolut. Under 1300-talet i Frankrike och England, och en sväng på 1500-talet i England igen var den förbjuden. Däremellan fick sporten utstå mycket kritik från både myndigheter och privatpersoner som ansåg att den borde förbjudas för all framtid.
  • Mad as snow
    Pallas skrev 2011-01-18 12:20:46 följande:
    Det finns alltså en stark korrelation mellan fotboll och det ökade våldet i samhället? Intressant!
    Du kan säkert dra sådana slutsatser, men jag är lite osäker på hur. Men på den tid vi pratar om här var fotbollen absolut inte utformad som den är idag och jag är tveksam till att någon idag skulle låta sina söner delta i sporten under de premisser som rådde då.  
  • Mad as snow

Är benägen att ändra ståndpunkt (för hundrade gången i den här tråden). Det här är ju för fan bara ren och skär idioti. Kejsarens nya kläder fast i domstolsversion. Det finns inte en människa som kan hålla med om att den här domen är rätt, det är ju för i helvete katastrofalt att det här ärendet ens har kommit längre än polishusets växeltelefonist.

• Mad as snow
    Mad as snow skrev 2011-01-29 20:44:10 följande:
    Är benägen att ändra ståndpunkt (för hundrade gången i den här tråden). Det här är ju för fan bara ren och skär idioti. Kejsarens nya kläder fast i domstolsversion. Det finns inte en människa som kan hålla med om att den här domen är rätt, det är ju för i helvete katastrofalt att det här ärendet ens har kommit längre än polishusets växeltelefonist.
    * ... än förbi polishusets växeltelefonist (eller nåt). 

Jag är så sagolikt jävla irriterad att mina skojigheter vare sig blir skojiga eller begripliga.  
Svar på tråden Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet