MrBlueSky skrev 2011-01-16 00:59:54 följande:
Till skillnad från dig anser jag pedofiler i högsta grad vara offer för sin läggning och samhällets hat.
Du får gärna visa mig studier som säger emot mina åsikter - auktoriteters åsikter kan skilja sig åt drastiskt och betyder inte mycket för mig.
Man är inte mer benägen att begå brott enbart för att man tittar på en viss slags porr. Precis som de som tittar på våldsfilmer inte är mer benägna att bete sig våldsamt pga själva filmerna - och om det betyder något för dig är detta utöver min personliga övertygelse också en auktoritets utlåtande. Jag menar fortfarande att det är många andra faktorer som spelar in och att vi inte kan tillskriva bilderna SÅ stor betydelse.
Ok. Du anser inte mina argument vara vettiga och det får du gärna tycka, men jag har redogjort för varför jag tror som jag gör och kommer fortsätta stå upp för mina åsikter tills jag motbevisas. Jag hör vad du säger, men du har inte fått mig att ändra åsikt.
Jag har sagt allting jag har att säga för tillfället. Vi får vara överens om att vara oense.
MaLindi skrev 2011-01-15 05:40:22 följande:
"Vi som inte är emot tecknad barnporr" Jag låter det vara allt som behöver sägas om dig och dina åsikter och refererar igen till mitt förra inlägg. Kommer aldrig tycka du har rätt eller att det är OK.. Det är vidirgt förkastligt och har INGET med yttrandefrihet att göra. Det borde vara lika förbjudet som "live"barnporr och jag ser faktiskt ingen större skillnad i vad filmerna gör för verkan på åskådaren förutom att inget barn vid inspelningstillfälle tagit skada. så då är det ok eller?
Sjuka människor som är för barnporr av NGT slag, tecknat, riktigt eller ens i din egna fantasi! Hade jag styrt jorden hade folk som ens TÄNKER på barn i kombination med SEX fått sitta inne på mentalsjukhus. SKIT IGNORANT men när det gäller barnsvälfärd så skiter jag i vuxna människors rättigheter. Bränn dom allihop! INKL folk som är FÖR barnporr!
Kommer aldrig ha tolerans för detta! VIDRIGT! Blir tokig av ilska!
Det är skrämmande hur någon kan bli så upprörd över vad andra tänder på. Det är inte läggningen i sig som skadar barnen - det är utlevnaden.
"jag ser faktiskt ingen större skillnad i vad filmerna gör för verkan på åskådaren förutom att inget barn vid inspelningstillfälle tagit skada. så då är det ok eller?" Ja, då är det ok.
"Hade jag styrt jorden hade folk som ens TÄNKER på barn i kombination med SEX fått sitta inne på mentalsjukhus. SKIT IGNORANT men när det gäller barnsvälfärd så skiter jag i vuxna människors rättigheter. Bränn dom allihop! INKL folk som är FÖR barnporr!" Jag låter det vara allt som behöver sägas om dig och dina åsikter och lägger ner den här "diskussionen".
Word. En del verkar riktigt njuta av att få hata och ha en ursäkt till att få bränna folk på bål va... :/