Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet

MaLindi skrev 2011-01-15 13:25:52 följande:
    Nej för jag tror att om du verkligen är rlig så såg hon nog inte ut so ett barn, du kunde nog se att hon var vuxen, har som sagt aldrig trott en naken vuxen asiat var ett barn.

Man kan vara ihop med en jättekort tjej som har nästan inga former, det gör dig inte till peddo. men att måla nakna barn gör dig till det. som sagt ALL Manga är inte BP och ALL sex Manga är det inte heller... MEN om man med flit avbildar BARN vilket är vad jag diskuterar då ngra valt att säga det är inget fel på tecknad barnporr då är man peddo...
    Man avbildar barn med flit varje gång man fotograferar sina ungar.
    har ont i handen o skriver därför som en kråka - mobilsurf på fl suger
  • Fru U
    Pallas skrev 2011-01-15 13:40:14 följande:
    Tror MaLindi menar i sexuella situationer.
    Det förstod jag. Men man tar bilder på sina nakna bebisar, på sina nakna småbarn när de springer runt på sommaren o plaskar i badpolen på gräsmattan, vilket torde vara betydligt bättre material för en pedofil eftersom en pedofil vill ha barn och inte något annat.

Att teckna äldre barn  (för det handlr inte om treåringar precis) (och då menar jag det västvärlden kan tänka tyckas se ut som barn) i sexuella positioner är inte vad en pedofil är ute efter.

Möjligtvis en hebebfil men där tror jag vanlig porr ställer till med mer skada än manga
  • Fru U
    MaLindi skrev 2011-01-15 13:45:10 följande:
    Nä men du vet vad jag menar, fett trött på sådana som sitter på FL och ska bryta ner meningar i små stavelser. Då "spelar" man dum. Tänker inte ens förklara vad jag menar med avbilda då jag anser att dom som har ngn form av vett på denna tråden förstår precis vad jag försöker säga.
    Osis för dig att du inte kan välja vem som skriver och bemöter dig.
  • Fru U
    poirot skrev 2011-01-15 13:54:16 följande:
    Men om man nu tar exempel på en seriefigur, jag tar en välkänd en för att det ska vara lätt att relatera till. 

Nu vet vi ju att hon är ett barn (visst ska hon vara i 14-årsåldern?), men för mig som inte är mangafantast ... hur vet vi det? Hon ser inte ut som ett barn för mig, hon ser inte heller ut som en vuxen, vette tusan om hon ser ut som en människa heller hon ser ut som en seriefigur! 

Jag vet att det finns mer realistiska seriefigurer än så, jag vet att det finns tecknad barnporr där det är uppenbart att det handlar om barn men gränsen är liksom inte så självklar!   
    Det är det jag försöker poängtera.
  • Fru U
    puss skrev 2011-01-15 14:03:42 följande:
    min poäng är, på enklaste vis, att saker KAN vara brottsliga utan att det finns ett direkt offer.

nu då?
    Om det inte finns ett offer varför är det då ett brott? Eller om jag uttrycker mig så här: om ingen kommer till skada varför är det då ett brott?
  • Fru U
    puss skrev 2011-01-15 14:05:40 följande:
    för att folk har bestämt så? inte jag som skriver lagarna.
    Då är det morallagar och de ser jag gärna att vi är utan.
  • Fru U
    puss skrev 2011-01-15 14:08:50 följande:
    moralen lägger ju grunden för samhället.
    Det innebär inte nödvändigtvis att det är något positivt.
  • Fru U

Utan offer anser jag inte att det finns ett brott.

• Fru U
    puss skrev 2011-01-15 14:16:22 följande:
    ok, vad DU anser räcker inte långt.
    kör den til lapplisan du.
    Och du talar om att missförstå
    ajnas skrev 2011-01-15 14:16:49 följande:
    Skattebrott? Vapeninnehav? Narkotikainnehav?
    Samhället. Bara om det används att skada någon. Bara om det innebär att någon skadas.
  • Fru U
    puss skrev 2011-01-15 14:25:11 följande:
    förklara gärna vad du menar.
    En felparkering kan innebära att en ambulans inte kommer fram och någon skadas. En felparkering kan innebära mycket olika problem och därmed offer.

Men jag vet att du är smart nog att förstå detta själv
Svar på tråden Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet