Shadilly skrev 2011-01-15 01:45:35 följande:
Visa gärna ett inlägg där någon sagt att tecknade figurer är utsatta barn så ska jag överväga att ta ditt inlägg på allvar. Snacka om att vilja blanda bort korten.
Jag skulle nog tycka detsamma om människor som fokuserar sig på tecknade figurer. Saken är den att en pedofil förmodligen och med största sannolikhet ändå kommer att kunna manipulera ett barn eftersom det
är redan välkänt att de utsatta barnen vanligtvis utsatts av en nära person till familjen och manipulationen (som berstår av helt vanliga, normala saker) utspelar sig långt innan något annat skett och där det redan finns ett fastställt förtroende mellan pedofilen och barnet. Jag tror inte att pedofiler runt om världen skulle på något sätt bli påverkade att de inte har manipulationsmetoden: tecknade figurer. Det hänger på deras psyke
och deras manipulation kommer därifrån.
Jag tror i så fall stirrar sig andra blinda på just tecknat för att det är en trend med manga etc. och tar en sån där paus från det som pedofiler alltid har hållit på med långt innan manga. Så vad jagar man egentligen? Är
den där personen som anklagas för barnporr ens en pedofil? Vad kommer det i slutändad att utvecklas till?
Och kommer en sådan atmosfär i samhället där mer och mer utpekas som barnporr att ge pedofiler ett
försprång eller en möjlighet att hitta kryphål när begreppet pedofil blir ett mer flummigt begrepp?