Inlägg från: leolina1980 |Visa alla inlägg
  • leolina1980

Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet

Jag brukar inte hålla med dig puss men nu för en gångs skull gör jag det. Barnporr borde inte få finnas i någon form alls och vem fan vill se sådana tecknade bilder?! Det är nog bara pedofiler som vill titta på dom, normala människor utan empatistörning blir ju direkt illamående.

• leolina1980
    Dr Mupp skrev 2011-01-14 10:53:22 följande:
    Det finns inga vettiga argument för att förbjuda teknad barnporr. de argument jag hört är

Det skildrar en olaglig handling. Ja det gör nästan varenda aktionfilm också, ska vi förbjuda dem med?
    Det är kränkande. Ja det är Wilks rondellhund ocskå,
    Pedofilerna kanske vill testa på riktigt. Ja det brukar an ju säga om vålds tv-psel också, men det sker ju inte.
    Det är äckligt med barnporr. Det är äkligt med en massa saker inkl blodpudding.

Det är en moralpanik-lag där yttrandefrieten får sig en törn. Vad blir nästa steg, att förbjuda att i text skriva om barnporr och därefter att tänka ens i termer om barnporr?
    Men varför vill nån teckna sånt? Och vem vill se på det förutom pedofiler? Dom kan ju inte publicera det i vilken tidning som helst, normalt folk skulle ju sätta kaffet i vrångstrupen när dom såg bilderna och ta illa vid sig att behöva se på sådant. Och barn ska inte skildras som sexobjekt för helvete!
  • leolina1980
    puss skrev 2011-01-14 10:53:56 följande:
    du och jag har en egen liten grupp, "vi som är emot barnporr".
    välkommen som medlem!
    Jag är också med Glad
  • leolina1980
    puss skrev 2011-01-14 11:00:08 följande:
    det känns lite märkligt att vi som har den åsikten är i minioritet.
    Ja det är märkligt
  • leolina1980

Men det är ju Sverige och där ska man vara så jävla tolerant mot alla inklusive barnvåldtagare..

• leolina1980
    Dr Mupp skrev 2011-01-14 11:04:28 följande:
    Manga är ganska populärt likaså hentai så det finns uppenbarligen en marknad. Vem vill se Wilks rondellhund?

Förörvrigt skulle många sätta morgonkaffet i vrångstrupen om de pupliserades bilder på tex bondage i vilken tidning som helst.
    Jo men inte börja gråta och må fysiskt illa. I bondage är det vuxna människor som frivilligt ställt upp på det, inte barn som torteras.
  • leolina1980
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-01-14 11:06:03 följande:
    Jamen för du minsann är emot barnporr du!

Jag är oxå mot barnporr men inte tecknat.
    Barnporr som barnporr inget av det är okej
  • leolina1980
    Vangla skrev 2011-01-14 11:22:39 följande:
    Tyvärr kommer det väl inte dröja länge innan det kommer ett förbud mot att skildra barn och ungdomar i litteratur. Jag anser att steget inte är allt för långt bort.

Och då har man verkligen gått över gränsen. 
    Varför skulle det komma ett sånt förbud?
  • leolina1980
    Insatt skrev 2011-01-14 11:24:44 följande:
    Och då kan man ju inte heller skriva självbiografiska böcker där man berättar om övergrepp man varit med om!
    Men dom böckerna är ju inte skrivna för pedofiler eller hur? Tecknade barnporrbilder riktar ju sig till pedofiler..
  • leolina1980
    Insatt skrev 2011-01-14 11:59:10 följande:
    Men det bara talar ju ännu mer för att det kan bli ett problem att hårddra vad som är barnporr för mycket! Snart blir det väl som det där fallet i USA som det blev en dokumentär om, där en kvinnlig fotograf tog bilder på sina gudbarn som lekte, hoppade i en säng, och som då råkade vara nakna och blev anmäld av framkallningsföretaget. Sedan drog värsta häxjakten igång. Det är ju absurt!
    Jo det var absurt men det kan inte jämföras med tecknade bilder på barn med termosar i snippan. Det förra är inte övergrepp, det senare är.
  • leolina1980
    Insatt skrev 2011-01-14 12:03:39 följande:
    Vem är det ett övergrepp mot?
    Det är bilder på övergrepp och bilder räknas väl som porr även om det är tecknat
  • leolina1980
    Matti2 skrev 2011-01-14 19:34:10 följande:
    Någon skrev att tacknad barnporr inte kränker något barn, barnporr i alla former kränker ALLA barn!
  • leolina1980

Som svar på din sista fråga puss ja dom är sjuka i huvudet

Svar på tråden Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet