Inlägg från: Familjeliivsfinastenick |Visa alla inlägg
  • Familjeliivsfinastenick

Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet

Det är skrattretande.

puss skrev 2011-01-14 09:35:26 följande:
    samma argument, "det kostar pengar".
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-01-14 09:33:21 följande:
    Det är skrattretande.
    på vilket vis?
    Att lagstifta mot tacknad film. Tror inte ens att den mest blåsta som inte redan är pedofil känner av hentai som normaliserande. Hur ska tramset följas upp? Ska de tecknade offren uppvisa id för att bestrycka sin ålder?
    När jag först hörde om detta så tog jag det för ett fånigt skämt ett sätt att parodiera på vad vissa ser som en överdriven  pedofilskräck i samhället.
    När det sedan gick upp för mig att det är seriöst då skrattade jag. Så skrattretande tycker rättsväsendet borde lägga ner större resörser på verkliga problem.
    puss skrev 2011-01-14 09:46:54 följande:
    och de som rfaktiskt är pedofiler?
    Är du rädd för att pedofiler ska se sin störning som normal pga tecknat sex med figurer som ser barnsliga ut?
    Vad tror du att ett förbud åstakommer?

Dom som redan är peddo är peddo att de tittar på tecknat stör mig inte ett dugg tvärtom tycker jag att det erbjuder en bra (ut)lösning för dom.
    Finns pedofiler som kämpar med impulskontroll och frågor om vad som är ok med den egna läggningen och hur få utlopp för sin sexuallitet.

dra i snasen till tecknat kan för en del vara deras sexliv, varför  ta bort det och låta dom känna sig än mer udda och alienerade från samhället? Jag ivrar inte för pedofilers rättigheter som så utan för de levande barn som kanske slipper utsättas för verkliga övergrepp av frustrerat peddo.

ursäkta stavfel brottas med min bäbis.
    puss skrev 2011-01-14 09:58:31 följande:
    hur skulle ett sånt förbud se ut tycker du?
    Va? Förstår inte vad du fiskar efter nu, förtydliga? svara även gärna på min fråga.
    Agamemnon skrev 2011-01-14 10:42:02 följande:
    Jag har iofs aldrig sett en anka med byxor...

Ett sexuellt övergrepp (så som visas tydligt i dessa teckningar) är väl också ett fysiskt övergrepp (precis som en könsstympning som görs utan medicinsk anledning) så jag tycker visst att man kan jämföra det om man snackar övergrepp som accepteras för att de är del av ett lands kultur...
    Ett fysiskt övergrepp? En teckning jämförbart med könsstympning?  Ok att det är jämförbart med en tecknad könsstympning, men seriöst?

Vart är världen på väg?
    puss skrev 2011-01-14 10:53:56 följande:
    du och jag har en egen liten grupp, "vi som är emot barnporr".
    välkommen som medlem!
    Alernativa namn  

Vi som är emot tecknad  eller Vi som är emot tankebrott.
    Decnet skrev 2011-01-14 11:01:38 följande:
    "Vi som är emot barnporr".. Du är inte lite snabb på att dömma folk i deras tankar kring ämnet..
    Eller glorifiera sig själv
    puss skrev 2011-01-14 11:04:10 följande:
    jag anser inte att man behöver en gloria för att vara emot att barn skildras som sexuella offer, men om det ör din åsikt så var så god.
    för mig känns det helt naturligt.
    Jamen för du minsann är emot barnporr du!

Jag är oxå mot barnporr men inte tecknat.
    puss skrev 2011-01-14 11:06:52 följande:
    nej, du anser att tecknad barnporr är ok. jag håller inte med dig.
    Inte ok enligt min smak och tycke men att det sk vara lagligt, en viss skillnad där emellan.
    Agamemnon skrev 2011-01-14 11:10:26 följande:
    Jag är inte emot tecknat men jag är emot barnporr - oavsett om på riktigt eller som tecknade bilder.
    Så om du är emot könsstympning är du då automatiskt även emot tecknat könsstympning?

Ursäkta att jag är obstinat jag kommer inte in på facebook och har grov abstinens.
    The past is now skrev 2011-01-14 11:16:07 följande:
    Yttrandefrihet i all ära men den människan har gått för långt. ALL barnporr är helt förkastligt oavsett bilden.

HonSomHadeEttLångtStörandeNick: Inte jag heller och börjar bli JÄÄÄÄVLIGT sur! 
    Inte du heller vadå?
    The past is now skrev 2011-01-14 11:18:43 följande:
    Ja du ser!! Kan inte ens skriva ju..Jag kommer inte heller in på fb...arghh!
    Vi borde starta en stödgrupp.

Vi som inte kommer in på fisbok och har fastnat i Puss barnporrsträsk.
    Vangla skrev 2011-01-14 11:22:39 följande:
    Tyvärr kommer det väl inte dröja länge innan det kommer ett förbud mot att skildra barn och ungdomar i litteratur. Jag anser att steget inte är allt för långt bort.

Och då har man verkligen gått över gränsen. 
    Finns en tråd här på fl där folk berättar om sina sexuella upplevelser från barndomen med andra barn och vuxna. I en sådan tråd så kanske polisen i framtiden kan spåra de som skriver söka upp dom som läser i den och trycka någon kallocain liknande drog för att utröna hur de kände när de läste.

Detta ovan låter ju helt sjukt men med tanke på att folk nu anser tecknat sex med barn ska anses vara olagligt så kanske det ändå liknande sceniarion är allt för lånbgt borta.
    Agamemnon skrev 2011-01-14 11:33:07 följande:
    Ja, men snarare för att jag skulle tycka det vore smaklöst. Hinner inte skriva mer nu för jag har ett öga på jobbet, det borde vara två.
    Jag tycker oxå att det är smaklöst både barnsexteckningar och omkärelseteckningar men inte att lagstiftning ska bygga på vad som är smakligt eller ej.
Svar på tråden Tecknad barnporr, Vilks yttrandefrihet