Inlägg från: Wolfclaw |Visa alla inlägg
  • Wolfclaw

Varför har Rektangeln på södermalm dåligt rykte?

Jobbar på Rektangeln skrev 2011-06-20 15:24:50 följande:
    ... Och jag tänker på det som "garib" skriver; att "om det vore så illa borde väl utbildningsförvaltningen ingripa.." Ja visst. Och vi går ju igenom grundliga inspektioner precis som alla andra förskolor.
    Läser man inspektionen från utbildningsförvaltningen så kan jag tycka det de har ganska allvarliga brister. Den allvarligaste är att de inte har en utarbetad likabehandlingsplan, vilket är lagkrav. Vidare tycks bristerna man pekade på i inspektionen 2006 inte varit åtgärdade vid inspektionen 2010. Jag undrar varför man inte åtgärdat det som påpekats när man haft fyra år på sig.
  • Wolfclaw

Medarbetare och förskolechefen på Rektangeln har bemött kritiken som kommit utifrån inläggen i tråden. Jag är mer intresserad på hur samma personer bemöter kritiken i rapporten från 2010 och varför man under fyra år inte åtgärdat det som togs upp i inspektionen 2006.

• Wolfclaw
    Susanne03 skrev 2011-09-07 22:44:33 följande:
    Hej Wolfclaw!
    Vänd dig till förskolans ledningsgrupp så kan du säkert få svar på dina frågor. Att förskolan har en likabehandlingsplan som håller på att uppdateras, framgår av förskolechefens svar ovan.
    Lycka till!
    Susanne
    Det var ju inga problem att svara i tråden på inläggen, varför inte kunna svara på frågor om rapporten här också?
  • Wolfclaw
    caliningrad skrev 2011-10-05 05:48:53 följande:
    De kanske har ingen likabehandlingsplan eftersom de tycker att det ar en sjalvklarhet att alla ar likvardiga (inte lika dock) och ska darfor behandlas lika?

De kanske har valt att arbeta med riktiga amnen istallet, sa som lasning, matematik istf att koncentrera pa flummiga krav?

Så de kan alltså på eget initiativ välja att inte följa i svensk skollag för att de tycker så?

"Jag tycker lagkraven är för flummiga så jag väljer att strunta i dem."
Svar på tråden Varför har Rektangeln på södermalm dåligt rykte?