Morran78 skrev 2011-05-19 09:56:33 följande:
Hej!
Jag har arbetat där. När man anställs får man skriva under ett kontrakt som innebär att man måste gå i handledning, först enskilt och sedan tillsammans med arbetslaget. Detta uppfattas självklart som något positivt, det låter ju fantastiskt med enskild handledning! Dock visar det sig att "handledningen" sker HEMMA HOS en outbildad man som FILMAR en under "handledningen", han beter sig som en galning, kastar sig fram och tillbaka, får utbrott titt som tätt, och har talat om för flera anställda att deras föräldrar inte älskar dem som barn, att man antagligen har varit utsatt för något sexuellt övergrepp som liten osv. När folk kommer därifrån är de flesta helt nedbrutna. Efter dessa handledningstillfällen kallas man till chefen för "avstämning". Om man på något sätt ifrågasätter denna handledning får man höra att det är ens eget fel, att man inte villl utvecklas och att man således är farlig för barnen. Jag arbetade där i 4 månader. Under den tiden fick tre pedagoger sparken för att de ifrågasatte "handledningen".
Detta är endast en av flera exempel på hur sjuk denna förskola är. Andra exempel är att det när jag arbetade där aldrig dokumenterades, det fanns endast en utbildad förskollärare på hela förskolan, någon läroplan nämndes aldrig, pedagogiken var uppbyggd av handledarens outbildade fru. Det kan jag inte svara för om det är någon skillnad nu, men jag vet att "handledningen" kvarstår. Dessutom är det rörigt i barngrupperna eftersom någon pedagog alltid är på handledning.
Det tog mig flera år att bearbeta det man som anställd utsattes för, och jag är verkligen inte ensam. Facket känner till denna förskola mycket väl men kan inte göra något eftersom man skriver på ett kontrakt om att man vill gå i handledning. Så nej, jag kan inte rekommendera denna förskola, eller sekten, som jag kallar den.
Jag blir väldigt illa berörd av att läsa dessa allvarliga lögner. Jag arbetar på Förskolan Rektangeln sedan några år tillbaka och det är mycket som är och fungerar bra på förskolan. Det är svårt med denna typ av internetforum där vad som hellst kan skrivas utan att läsaren egentligen kan veta vad som är sant och vad som eventullt ligger bakom att någon skriver som den gör. Jag rekommenderar den som har frågor och funderingar kring Rektangeln att ringa Förskolechefen Maria Bune.