• Thelle

bukplastik !

Hej!

Jag gjorde en bukplastik i maj -09 som jag bekostade själv. Jag gjorde den hos Gunnar Kratz på Plastikakademin i Linköping för 45000:-

Jag opererades en lördag kl.14, väcktes ur narkosen ca kl. 17 och kördes sedan till ett rum för natten. Hos Plastikakademin är det standard att man ligger kvar ett dygn. När jag vaknade var jag böjd som en räka, hade två dränpåsar på var sida om magen och en gördel som satt som berget runt mig.

När jag vaknat till ordentligt från narkosen hade jag inte särskilt ont. Jag började med en gång att vandra omkring i korridorerna, då jag är lite rädd för blodproppar!   Jag gick runt i den mån jag kunde med en dränpåse i var hand och ett nästan genomskinligt sjukhusnattlinne, men ÅÅÅH VAD FIN jag kände mig! På riktigt alltså.

Anledningen till OPen var en jätteskinnpåse till mage efter två graviditeter(som även gav svampinfektioner). Tidigare om jag gick med nattlinne så slog magen emot låren när jag gick, så det var en ren fröjd när den inte gjorde det längre! Ren och skär LYCKA!

Den enda smärta jag upplevde av bukplastiken var när de  drog ur dränen, det gjorde jätteont enligt mig. Alla upplever vi ju saker olika ska väl tilläggas. Annars hade jag inte ont alls.

Det tog ca 2 veckor tills jag kunde stå rakryggad.

Jag kan inte komma på något negativt, men det positiva är att jag har ett helt nytt liv! Jag kan bära kläder med stolthet och jag är inte rädd för att bli sedd. Mitt dåliga psyke och självförtroende blev en ond spiral som gjorde att jag knappt ville gå utanför dörren. Synd bara att det skulle behövas att lägga sig under kniven för att reparera...

Jag har bara positivt att säga, men för guds skull tänk efter både en och tre gånger innan du bestämmer dig för något! Att lägga sig på OP-bordet är ALLTID en sista lösning!

Hoppas jag har kunnat hjälpa dig något iallafall!!

• Thelle

För att få en bukplastik betald via landstinget måste man ha ett hudveck/"häng" på MINST 6-7 cm. Det är då man anser att operationen är medicinsk och inte en skönhetsoperation.

Jag stod på listan för betald OP, men skulle få vänta länge länge innan det var min tur. Då bestämde jag mig för att betala den själv.

Svar på tråden bukplastik !