pinnen2222 skrev 2011-01-16 07:35:46 följande:
Hej TS
Jag funderar oxå på bukplastik.
Mitt problem är att min mage är enormt stor. Har 106 cm i midjemått och är smal på resten av kroppen. Födde barn för 3 år sedan och magen har inte gått ner något alls. Före graviditeten var jag väldigt smal. Hade storlek 26 i jeans och ville faktiskt gå upp lite i vikt då jag nästan såg sjukligt smal ut. Idag har jag stl 32 i midjan och ändå jättesvårt att knäppa byxorna. Får ständigt leta efter tröjor som döljer min enorma mage.
Får höra dagligen att jag är gravid och börjar faktiskt tröttna på det. Har försökt med
allt.träning ger inga resultat och äter inget godis då jag inte gillar godis.
Sökte till min läkare för mitt problem då jag hade kramper i magen. Läkaren bad om gravtest trots att jag är singel och inte träffat någon. Läkaren trodde faktiskt jag var gravid. Fick göra magnetröntgen på magen samt ultraljud och hittade inget konstigt!!!
Vet nu inte vad mer jag kan göra!!
Funderar nu på att kontakta min läkare igen och fråga om konsultation hos plastikkirurg. Men vet inte alls hur svårt det är att få det betalt via landstinget.
ska vi kämpa tillsammans TS??
Kram Josefine
Är det så att du har fett på buken efter grav eller ser du bara gravid ut? Jag har haft samma problem och fått höra från min bmsk att gravidmagen får man leva med länge om man har otur men det är bara att träna och stärka den. Gymmade på och ingenting hände förrän jag fick en ny bmsk som gav mig enkla (icke) träningstips
magmusklerna är ju ofta så försvagade och vi har ingen "kontakt" med en svag muskel och tränar ofta fel och förvärrar problemet. Magmusklerna är uttänjda och ordentligt delade och detta gör att man ser gravid ut
För mig tog det efter min nya bmsk råd ungefär en månad att få en betydligt mycket mindre mage och starkare muskler , jag köpte en gördel som jag hade ett par timmar varje dag bara det fick jag ordentlgit träningsvärk av men det gav resultat omedelbart jag orkade återigen hålla in magen har på inrådan av bmsk kört med enkla övningar för att stärka magen (tupler heter metoden finns en tråd här på fl www.familjeliv.se/Forum-3-149/m44210962.html)
Min bmsk sa att får man inte ihop magmusklerna med rätt träning så kan man få remiss för att med kirurgi återställa muskeln det är inte nyttigt att leva med en delad magmuskel då man blir oerhört försvagad. Sällsynt att man överhuvudtaget får ngn som helst info om detta av bmsk men jag hade tur..
Sista kilona har jag också tappat när jag bytte livsstil till LCHF och är nu ganska nöjd med min mage...