Inlägg från: Barapåbesök |Visa alla inlägg
  • Barapåbesök

Hur gör ni studerande och sjuka barn ? ? ?

Jag ska ine ljuga... allt är svårare om man är ensamstående och inte har tillgång till barnvakt. enda möjligheten är ju att plugga när barnen sover i sådana fall. Ibland kanske man måste ta med sig barnen om det är obligatoriska moment, förutsatt att de inte kommer att vara så gnälliga att de kommer att störa för mycket. Jag har haft med min 2,5 åriga dotter på ett seminarium en gång.

• Barapåbesök
    Ettan90 skrev 2011-01-13 11:55:13 följande:
    Jo, det är ju det!
    Plugga när dom sover går ju, fast då är hon helt slut efter en heldag med barnen, (allså missförstå mig rätt) inte lättaste med 3barn som är överallt :) och att koncentrera sig på läxor inte är de lättaste när man är trött, det förstår jag med.
    Men jag funderar på, typ som man har i england, en barnflicka? funkar de i sverige?
    barnen är ju 1,5år 2,5år och 4år.
    Jag vill hitta nån lösning, tycker synd om henne som blivit lämnad med 3barn.
    förr hade de en sådan tjänt från kommunen om föräldrarna inte kunde vara borta från jobbet när barnet var sjukt längre tider, en hemsamarit kanske det kallades, eller blandar jag ihop det med någonting annat nu? Man kanske kan fråga om något sådant finns fortfarande?
Svar på tråden Hur gör ni studerande och sjuka barn ? ? ?