• Ettan90

Hur gör ni studerande och sjuka barn ? ? ?

Hej alla päron där ute!

Hur gör ni som studerar heltid och har barnen på dagis, när barnen är sjuka?
    Jag tänker först och främst på dom som inte har någon annan barnpassning/barnvakt.
    Hur gör ni?

Min polare pluggar heltid på en skola 35min från hemmet,
    hon är ensamstående och har barnen på dagis 7-16 mån-fre.. Men barnen är rätt mycket sjuka, ibland magsjuka alla 3, eller så blir den ene sjuk när den andra blir frisk osv.. hon har det jätte kämpigt, och barnpassning har hon knappt inget alls, Jag brukar ställa upp och passa barnen när dom är sjuka, eller vara hemma hos henne och hjälpa till medans hon tar igen lite läxor. men jag har ett liv jag oxå, med arbete, hästar och min dotter. Jag kan inte alltid ställa upp, men jag försöker.
    Annars har hon inte mycket hjälp.
    Hur kan hon göra? hoppa av skolan och leva på soc är inget hon vill! och jobb utan utbildning är jättesvårt att få här, samt att få behålla jobbet med den frånvaron för vård av sjukt barn..

• Svar på tråden Hur gör ni studerande och sjuka barn ? ? ?
  • Barapåbesök

Jag ska ine ljuga... allt är svårare om man är ensamstående och inte har tillgång till barnvakt. enda möjligheten är ju att plugga när barnen sover i sådana fall. Ibland kanske man måste ta med sig barnen om det är obligatoriska moment, förutsatt att de inte kommer att vara så gnälliga att de kommer att störa för mycket. Jag har haft med min 2,5 åriga dotter på ett seminarium en gång.

• Ettan90
    Barapåbesök skrev 2011-01-13 11:48:00 följande:
    Jag ska ine ljuga... allt är svårare om man är ensamstående och inte har tillgång till barnvakt. enda möjligheten är ju att plugga när barnen sover i sådana fall. Ibland kanske man måste ta med sig barnen om det är obligatoriska moment, förutsatt att de inte kommer att vara så gnälliga att de kommer att störa för mycket. Jag har haft med min 2,5 åriga dotter på ett seminarium en gång.
    Jo, det är ju det!
    Plugga när dom sover går ju, fast då är hon helt slut efter en heldag med barnen, (allså missförstå mig rätt) inte lättaste med 3barn som är överallt :) och att koncentrera sig på läxor inte är de lättaste när man är trött, det förstår jag med.
    Men jag funderar på, typ som man har i england, en barnflicka? funkar de i sverige?
    barnen är ju 1,5år 2,5år och 4år.
    Jag vill hitta nån lösning, tycker synd om henne som blivit lämnad med 3barn.
  • Barapåbesök
    Ettan90 skrev 2011-01-13 11:55:13 följande:
    Jo, det är ju det!
    Plugga när dom sover går ju, fast då är hon helt slut efter en heldag med barnen, (allså missförstå mig rätt) inte lättaste med 3barn som är överallt :) och att koncentrera sig på läxor inte är de lättaste när man är trött, det förstår jag med.
    Men jag funderar på, typ som man har i england, en barnflicka? funkar de i sverige?
    barnen är ju 1,5år 2,5år och 4år.
    Jag vill hitta nån lösning, tycker synd om henne som blivit lämnad med 3barn.
    förr hade de en sådan tjänt från kommunen om föräldrarna inte kunde vara borta från jobbet när barnet var sjukt längre tider, en hemsamarit kanske det kallades, eller blandar jag ihop det med någonting annat nu? Man kanske kan fråga om något sådant finns fortfarande?
Svar på tråden Hur gör ni studerande och sjuka barn ? ? ?