• Emmagumsan

Hur mycket kan man begära av "bonuspappa"?

Hej alla!

Ibland blir jag väldigt ledsen, som tex nu. Jag har sagt att jag kan jobba lör 8-14, (behöver verkligen jobba). Min fästman/bonuspappa ska då passa min son som han oftast ställer upp på, kan bli diskussioner ibland. Nu vill han göra något annat så jag får fixa barnvakt, svårt så tidigt då jag kan känner så många i stan eftersom jag lämna min hemstad för honom.

Har sonen på halvtid. Vi väntar ett gemensamt barn nu, varit tillsammans i 3,5 år.. Förhållandet är inget fel på. Vi har kul som familj också. Känner bara att jag ibland blir överkörd och står med motgångar upp över öronen.

Undrar mest hur mycket man kan begära av en bonusförälder? Känns som jag drar så stort lass hela tiden, visst är det min son. Men ibland får jag ringa och säga att jag inte kan jobba för han ska roa sig, det gör mig så ledsen. 

Jag anser ju att man ska behandla sina bonusbarn som sina egna.. Han kan inte ens köpa en julklapp till min son... :( Hur känner ni? Vad kan jag göra? 

• Svar på tråden Hur mycket kan man begära av "bonuspappa"?
  • Emmagumsan

Tack för svar! Jo ge och ta är bra! Jag måste ju kunna tjäna pengar. Inte så att jag ska ut och festa. 

För övrigt har dom ju jättekul tillsammans, det är kul att se. :) 

• Emmagumsan

Nu känns det lite bättre.. Tack! Får ta ett ordentligt snack med honom.. Så vi är överrens, alltid och inte bara ibland. Jag vill inte kräva eller begära, vill att han ska vilja hjälpa mig/oss.. För så funkar ju en familj!

• Emmagumsan
    sextiotalist skrev 2011-01-13 08:08:00 följande:
    Ingenting, nu visade det sig att han hade annat inbokat, vet du, det har hänt även när för vårt gemensamma barn hemma, att saker och ting krockar.
    Då har vi använt barnvakt, ett par gånger har syskonen ställt upp och en gång sambons ex.

Ett tips, innan du säger ja till arbete så kolla av hemma först.

Pappan i detta fall, var finns han? Det borde vara första-alternativet.
    precis vad jag gjorde, kollade med honom först, då var det ok, sen glömde han. kollar alltid först så han kan för vill inte hamna i sitsen där jag måste ringa och säga till jobbet att jag inte kan jobba. :)
  • Emmagumsan
    Finesse skrev 2011-01-13 08:41:53 följande:
    OM det redan är så här dåligt hur tror DU att det blir när ni får ert GEMENSAMMA barn!?
    riktigt så illa är det ju inte om du läser allt.. alltså, han hjälper till massor, men just vissa ggr händer detta som jag beskrev. 

nej, vi har inte haft gemensam ekonomi. men det är också något vi pratar om nu eftersom vi får gemensamma barn. så om jag bara öppnar käften och sätter ner foten lite mer så vi kommer överrens. då kommer det bli bra. :) 

jag var mest nyfiken på hur ni andra har det, och om mina tankar var på rätt spår.
    svar på det har jag ju fått nu. :) 

tack för bra svar! 
  • Emmagumsan
    Terese f skrev 2011-01-14 12:59:42 följande:
    i min värld har han ju inte bara valt dig utan även ditt barn. Skulle aldrig kunna leva med en man som särbehandlar mitt barn, eftersom att de inte är hans biologiska. men så tänker ju jag.
    Precis så känner jag också om jag utgår från mig själv :)
    han har verkligen vuxit in i rollen, men det tog sig lilla tid. :) 
Svar på tråden Hur mycket kan man begära av "bonuspappa"?