Sambo beredd att ge upp för dålig andedräkt
Min älskade sambo klarar inte av att ta kritik, eller vad man ska kalla det. Han har tillfälligt fått (brukar inte ha) dålig andedräkt och jag har väldigt känsligt luktsinne - ingen bra kombination. När jag vaknar på morgonen i sovrummet luktar det så illa så jag skulle kunna kräkas, numera sover jag med fönstret lite på glänt. Jag undviker att stå 2 cm framför hans mun när vi pratar. Jag säger till han att han har dålig andedräkt och han har prövat med sb12 och borstar tänderna noggrant, dock blir det inte bättre. Jag misstänker att det kan komma från magen. Men nu har det snart gått för långt. När vi sitter i bilen och har en diskussion och hans föredrag tar lite för lång tid, då blir hela luftrummet i bilen förpestat och jag måste b honom att vara tyst. Senast slutade det med att han blev jättearg och tyckte att vårat förhållande inte fungerar..?
Jag har förstått att han är dålig på att ta kritik och annat. Jag försöker vara mer finkänslig, men jag måste ju kunna säga som det är. Han påstår dock att det bara är jag som säger att han har dålig andedräkt...
Nån som vet nåt annat än dålig munhygien som ger dålig andedräkt??