• Nahoj23

äggdonation; du med?

Wella80 skrev 2012-01-25 19:20:35 följande:
    Hej!

Längesedan jag var in här, har läst era inlägg och tänkte uppdatera er lite om mig/oss. Vi har gjort hemutredning i adoptionsprocessen under hösten och är så gott som klara nu och blir förhoppningsvis godkända 10 feb Glad Men innan vi går vidare och skickar papper till något land så kommer vi att göra vårat ÄD-försök. Jag ringde till Uppsala i början av jan och då trodde de att det kommer att bli i maj/juni någongång, så det får vi väl hoppas på Glad Så nu är det bara att vänta till de ringer så vi vet när vi ska sätta igång!
    Hur gör ni med den infon till familjerätten och adoptionsbyrån?
    Vi är i samma sits och har inte berättat något för hemutredaren.

Jag bryr mig inte om vilket sätt barnet kommer, bara det blir ett barn någon gång.
    Vi fick medgivande häromdagen och jag ska göra min första ÄD i mars.
  • Nahoj23
    Wella80 skrev 2012-02-05 13:17:20 följande:
    Precis så känner vi också!

Vi har inte heller sagt något till hemutredarna, men nu kommer vi ju inte att träffa dem förrän vi har adopterat då de ska göra uppföljning. Så vi kommer inte att kontakta BFA (Barnen framför allt) förrän vi ska ta tag i adoption igen. Jag har tyvärr inte så stora förhoppningar på ÄD, en känsla bara :(

Grattis till medgivandet! Spännande att ni ska göra ÄD i mars, det är ju jättesnart Glad Var ska ni göra ÄD? Berätta gärna sedan hur det går för dig!
    Hej

Vi var mottagarpar nr 2 och fick idag reda på att äggen inte räckte till oss.
    Jag är så ledsen och all denna medicin i flera veckor.
    De vet inte när de kan sätta igång oss igen och tårarna bara rinner....
  • Nahoj23
    Cillat skrev 2012-05-22 17:52:35 följande:
    Hej. Jag ska ev få äd i v 24 men vi är par 2 så vi kan bli utan. Första gången för oss. Vad händer om vi inte får ägg? Hur länge får man vänta på nästa? Blir man par 1 andra gången? Vi ska göra detta på Huddinge.
    Hej

Vi var par två och fick inga ägg.
    Då de har matchat paren våren och sommaren blir vi utan tyvärr hela våren vilket känns otroligt jobbigt.
    De vet ännu inte när de kan sätta igång oss igen.
  • Nahoj23
    Wella80 skrev 2012-05-10 17:35:13 följande:
    Igår blev jag ruvare åt ett jättefint embryo :) Ett hamnade i frysen! Har aldrig haft något embryo i frysen så det kändes extra bra. Det hade blivit fyra ägg åt oss varav två blev befruktade, men de var som sagt jättefina så det känns bra! Nu blir det en otålig väntan till gravtestet i slutet av maj! Ska försöka att inte ha alltför höga förhoppningar men det är svårt såklart.
    Du måste ha testdag när som helstFlört?
  • Nahoj23
    Cillat skrev 2012-06-13 21:12:13 följande:
    Vi fick inga ägg. Det vart för få. Så himla jobbigt. Men fick i alla fall veta att det blir ett nytt försök v 34 och då är vi nr 1.
    Åh vännen, jag vet så väl hur det känns.
    Vi fick ju inte heller några ägg.
    Vart gör du dina ÄD?

Kramar från mig.
  • Nahoj23

Hej, har inte orkat gå in på ett tag men nu sprayar jag igen för en insättning i v 36 eller v 37.
    Denna gången är vi mottarpar nr 1. Förra gången var vi mottagarpar nr 2 och fick inga äggGråter

• Nahoj23
    Fruhn skrev 2012-08-13 18:12:21 följande:
    Vad spännande Nahoj23! Hoppas det går bra. Märker du av medicineringen något? Har förstått det som det är olika för olika personer, hur man reagerar.
    Denna gång blev jag mer deppig den första veckan av sprayen.
    Annars känner jag inte så mycket som jag gjorde förra gången när det gällde ömma bröst, spänningar kring äggstockar och i livmodern och hoppas att det är ändå ok, men man blir ju lätt nojjig när det inte känns som förra gången.
  • Nahoj23
    Cillat skrev 2012-09-11 12:32:24 följande:
    Gjorde grav test idag och det var negativt. Så trist. Ska göra ett nytt försök om ca en månad. Som tur är har jag fyra befruktade i frysen.
    Å nej, usch vad jobbigt.
    Skit också!

Vart går du?
  • Nahoj23

Här är det inte heller så muntert.

Vi var mottagarpar nr 1 men så visade det sig att donatorn inte gav några ägg alls.
    Så stimulerad i 7 veckor satt jag och grät hejdlöst igår framför min dataskärm.

De kunde erbjuda att göra ett FET men det är inte från samma donator. Den tekniken har de inte haft länge och är nybörjare på och oddsen är inte lika bra.

Hej och hå,,,,

Svar på tråden äggdonation; du med?