Thyra skrev 2011-11-22 11:30:01 följande:
Hej!
Jag kan inte tro att det är sant, jag fick två streck på KS gravtest. Gjorde ett till plussade!!!!
Jag fattar det inte, har det lilla embryot lyckats bädda in sig. Helt sjukt iaf, jag tror inte att det är sant. Jag har verkligen inte kännt något, kanske lite kvällstrött vid tillfälle, så det är så konstigt tycker jag. Det var det sista av sista av embryon, sen är det slut...men vilken lycka, jag är förnekelse...
Får inte tag i någon på Ks, vet inte riktigt hur jag ska göra med progynon och progesteron så jag knaprar vidare. Håll tummarna för mig :)
UG82: Tack för pepp!!. Men vad länge ni har köat i Umeå? Är det en privat klinik för ÄD som ni går till? Har för mig att jag kollade någon norröver och det var långa köer. Vi blev ställda i landstingskön i sthlm, tror inte det tog mer än 1 år innan vi fick komma på nybesök. Tråkigt att det ska skilja så mellan kommuner. Positivt att ni har en donator hurra!!!
Lyckligtlottad: Jag tycker ni gör rätt i att startat adoptionsprocessen, barn ska det bli på något sätt eller vis, och det kommer bli ert! Jag hade själv tänkt att boka stadshuset, fixa hindersprövning så det är klart så vi kan starta adoptionsprocess på en gång, har för mig fler länder har som krav på att man varit gift minst ett år. Men tappa nu inte hoppet, ni har ju Sahlgrenska!!
Rockenrola: kan bara säga U ROCK!!
LivL: Jag förstår att det är svårt. Jag kan tänka mig att det kan vara bra som Solikheter säger att ta fram information, få din man att förstå vad du vill gå igenom och varför. Fungerar inte rationella argument så kan man försöka att utifrån sig själv förklara den emotionella innebörden både utifrån sig själv och från de lyckligt lottade som får bli mottagare av en cell. Tack Liv, väldigt empatiskt, osjälviskt och älskvärt av dig.
Kram!!
Umeå är både en privat klinik och en dit man kan få landstings remiss. Vi står både i landstingets kö och den privata men det hjälper inte. Har köat i 2år kön står praktiskt taget still verkar var 1-2 år till i kön. Så jag hoppas att det blir som planerat att våran "egen"donator får donera till oss i januari. men skulle fått besked i fredags denn 18 senast. Men idag har fortfarande inte ringt upp mig fast jag ringt o lämnat medelande. Iiiiiiiiiiiiiiiiih vad roligt att du plussade så kul. Grattis