• Rockenrola

äggdonation; du med?

vet att jag är  OT här nu. Men tänkte bara kolla om det är ont om ägg i nuläget?
    Någon som vet?

• Rockenrola
    lyckligtlottad1982 skrev 2011-07-12 12:03:36 följande:
    Rockenrola: Kvinnor som donerar ägg är få och kötiderna är lååånga. 
    okej tack för svaret!
    Funderar skarpt på att donera,om ja blir godtjänd.
    kanske kan man få tips om vart ja ska vända mig?

o lycka till alla ni som kämpar för era kommande barn
  • Rockenrola

tack ja men ja bor i det länet.
    Vet att även min syster är i samma tankar som jag .. kanske hon o ja kan göra detta tillsammans för att hjälpa .

Min lillebror är född tack vara äggdonation. fast då i london för de va inte lagligt i sverige på den tiden.
    sen dess har ja funderat men inte kommit längre.

ska genast kolla länkarna o se till att komma igång!

Tack för råd i tips om vart jag ska vända mig o lycka till alla !!

• Rockenrola

intresseamnälan är inlämnad så hoppas ja på svar snart så man kan komma igång
    Tack för hjälpen med hänvisningar om vart man kan vända sig

• Rockenrola
    lyckligtlottad1982 skrev 2011-07-15 23:22:38 följande:

Vad härligt Rockenrola att du fårr in intresseanmälan. Och faktiskt är det ju så att du hjälper mig att korta min kötid eftersom jag står i kö och min remiss är just till Sahlgrenska. Jag är långt bark i kön, men ditt bidrag gör ju att någon kvinna före mig i kön antagligen får din hjälp och det gynnar ju mig att komma fram i kön! :)

Tack Rockenrola! Obeskrivligt! :)

Söt du är!
    Men kan man ska man ju självklart hjälpa sina medmänniskor.
    Står ju som donator av kroppsorgan om ja faller av pinnen men varför inte donera även när man lever om man kan.
  • Rockenrola

vet att jag är OT.
    skrev ju i sommras att ja vill donera ägg.
    gjorde en intresseanmälan men inte fått svar ännu på den.
    men gjorde en ny idag!
    hoppas man får höra nått snart.
    inte konstigt att de är långa köer när vi som vill donera inte ens får svar så vi kan påbörja denna process

• Rockenrola

Hej! ville bara uppdatera att jag nu äntligen fått ett svar angående donation.
    Ett mejl har kommit så ska ringa dom på telefontid snarast o hoppas på de bästa nu att ja duger som donator.

Och önskar er alla lycka till !

• Rockenrola

Vet att ja är OT när ja skriver här men vill bara uppdatera igen
    Önskar er ALLA lycka till med att få bli gravida.

Jag ska på mitt första besök i göteborg 12 januari angående att donera ägg.
    Hoppas allt kommer gå bra och att jag kan hjälpa någon eller några.

Lycka till nu alla !

• Rockenrola
    Thyra skrev 2011-11-29 13:10:48 följande:
    UG82 har ni fått något besked ännu hur det blir med donation? Hur blir det när man har en egen donator som donerar till er, måste hon då inte gå igenom screeningtester? Dvs. ta hepatit, hiv nu och sedan igen om ett halvår innan donation?

Ninacamilla kan bara hoppas att du fick ett glatt besked på er testdag.
    Rockenrola, du kan väl fortsätta skriva på tråden. Vi har alla gått igenom, (nästan) förutom att få ut ägg, hormonbehandlingar så här kan du få STÖD av oss. Du är inte OT (vad det nu betyder) :).

Själv är jag på 5+4, jag känner ingenting annorlunda, lite spänd mage bara. Känns som det stannat upp lite, man blir lite nervös, har den kolat vippen där inne tänker man? Jag ser oerhört fram emot att få ett till besked hur det står till, och det kommer bli på Lucia då vi har vårt första läkarbesök på KS sedan jag plussade.

Jag måste säga att det känns lite löjligt att säga att vi plussade och vi är gravida, som vissa par gör. Nej jag är gravid och han ska antagligen bli förälder...Jag har nog en del hormoner i omlopp, blir lätt stött..och jag har slutat snusa, det var inte lätt.

Kram på er, ser fram emot uppdatering på tråden. 
    GRATTIS!
    Och OT betyder off toppic. :)

JA stödet kan nog behövas.vet ju att hormonbehandlingen innebär att ja ska ta sprutor o är de nått ja har extrem skräck för så är de just sprutor!
    Ja blir darrig av att se dom o då är maken min diabetiker ironiskt nog.

Men det är ju en bit kvar innan ja kommer dit.
    Har ju fått tid för första informationsmötet i januari.
  • Rockenrola

Tänkte bara skriva kort om vad som sker här.
    Jag skulle ju på första läkarbesöket nu i januari 2012.
    Detta har ja blivit tvungen att flytta fram
    Dottern är sjuk så kommer få ligga på sjukhus en del framöver så tyvärr finns de inte möjlighet för mig att åka iväg som planerat.
    Men så fort vi får veta vad felet är o vad vi ska göra för att åtgärda det så kommer ja ringa o boka en ny tid.

Men just nu går de bara inte

Svar på tråden äggdonation; du med?