Inlägg från: underverket 06 |Visa alla inlägg
  • underverket 06

äggdonation; du med?

NinaCamilla: Vad kostar ÄD på AVA clinic i Åbo? Vi ska göra ett sista IVF syskonförsök o om det inte lyckas blir det antaligen inget mer o ÄD vet jag inte om vi har råd med, men kolla upp kan man ju alltid.  Vi har en son på 2 år, men jag vill så gärna ha ett syskon o vid 40 är det ju inte så lätt. VÅr son blev til på andra IVF försöket.

• underverket 06

Hej

Är bara lite nyfiken på vad ÄD i Åbo kostar? Just nu är inte ÄD aktuellt för oss, men tankarna finns där. Vi ska göra ett nytt IVF försök i april först.

• underverket 06

NinaCamilla: Vad menar du med att ni har 3 försök? 7400 är det för 3 försök menar du? 1100 för frysförsök? Vad händer om donatorn bara får säg 3 ägg? Kostar det lika mycket? Men jag antar att donatorerna är ganska unga o därför borde de väl få ut många ägg?

Har läst lite sporadiskt i tråden, så jag har inte så bra koll, men läste om psyskologsamtal. Måste man bli godkänd o gå på psykologsamtal för att få göra ÄD, även om man gör et utomlands o ju betalar själv. Visste inte att man måste gå hos en psykolog. Varför det?

Svar på tråden äggdonation; du med?