äggdonation; du med?
Hej alla,
Jag är ny på tråden och kan berätta min situation. Jag är 39 år och har både hög FSH-värde och lågt AMH-värdet. Samtidigt har jag endometrios vilket gör att naturligt väg blir jag aldrig gravid pga.sammanväxningar. Vi provade ett ivf-försök innan vi blev nekade för att prova andra gången. Det var i privat klinik i Sthlm. Nu har vi åkt första gången till AVA clinic i Åbo för att titta på möjligheter till ÄD. Alla som kommer dit har 50% möjlighet att bli gravid första gången med ÄD - vartav hälften får missfall. Jag hörde att pga.myom i livmoder är det svårt med att embryon ska fästa och mina chanser är reducerade till 30%. Jag har samma tankar som ni - det är inte min biologiska barn samt barnet får veta donator när hon/han är 18 år gammal. Kommer hon älska mig mindre eller är jag fortfarande mamma? Kommer hon/han har längtar att leta efter sina rötter? Vad säger omgivningen om äggdonation? Tydligen måste barnmorska och BV veta att hon/han är inte din biologiska. Iaf vi har ställt oss i kö i Åbo och måste vänta på 7-9 mån innan vi kan börja med ÄD. Andra sidan är vi i kö!