äggdonation; du med?
Hej alla,
Jag är ny på tråden och kan berätta min situation. Jag är 39 år och har både hög FSH-värde och lågt AMH-värdet. Samtidigt har jag endometrios vilket gör att naturligt väg blir jag aldrig gravid pga.sammanväxningar. Vi provade ett ivf-försök innan vi blev nekade för att prova andra gången. Det var i privat klinik i Sthlm. Nu har vi åkt första gången till AVA clinic i Åbo för att titta på möjligheter till ÄD. Alla som kommer dit har 50% möjlighet att bli gravid första gången med ÄD - vartav hälften får missfall. Jag hörde att pga.myom i livmoder är det svårt med att embryon ska fästa och mina chanser är reducerade till 30%. Jag har samma tankar som ni - det är inte min biologiska barn samt barnet får veta donator när hon/han är 18 år gammal. Kommer hon älska mig mindre eller är jag fortfarande mamma? Kommer hon/han har längtar att leta efter sina rötter? Vad säger omgivningen om äggdonation? Tydligen måste barnmorska och BV veta att hon/han är inte din biologiska. Iaf vi har ställt oss i kö i Åbo och måste vänta på 7-9 mån innan vi kan börja med ÄD. Andra sidan är vi i kö!
Har även 6 ägg nedfrysta.
) och var inte rädda för att ställa frågor och ta för er tidsmässigt. Jag upplevde att de kunde vara lite stressiga, snabba och effektiva, själv är man ju inte riktigt i samma läge hahaha och allt liksom bara susar förbi, men om man ställer frågor får man alltid svar. Kommer frågor senare när man åkt hem (hmm, som de oftast gör!) kan man alltid ringa eller maila sina frågor! Ni har all rätt i världen att vara frågvisa och det finns inga dumma frågor!!!