• Lie71

äggdonation; du med?

Hej alla.
    Det har varit intressant läsning på denna tråd, hoppas det går bra för er alla
    Vi ska till Åbo den 3 Feb, de sa att det kostar 7400 Euro med microinjektion, 6600 Euro ca med vanlig IVF.
    Jag är 39 år och fick reda på att mitt FSH låg på 76, LH på 49. Inga alternativ alltså,
    NinaCamilla, är det så att vid 18-års åldern så får de reda på vem som donerat? Trodde de fick bestämma själva om de vill veta det.
    Jag och min sambo tänker väl som er angående detta med äggdonation och hur ett evenyuellt barn kan uppfatta detta. Men jag tror samtidigt att det är lättare för ett äggdonerat barn att se den kvinna som burit barnet som sin mamma. Det är ju inte på samma sätt att som barn ha blivit bortadopterat av sina föräldrar till ett eventuellt barnhem och sen kommit till de som ej kan få barn naturligt. Där kan man ju förstå att de på ett annat sätt kanske vill söka sina "rötter". Men det hänger väl också kanske ihop med hur gott självförtroende det barnet har som har blivit adopterat med stöd från den nya familjen.
    Jag tror ingen situation är lättare än den andra.
    Visst kan man väl tala om för BVC och BM  att det är äggdonerat, vad gör det? Man har ju burit barnet själv. Ang omgivningen, där kan man väl tala om för de som man vill själv tala om att det är en äggdonation. Alla måste ju inte veta, om man nu känner så.
    Jag har varit livrädd att tala om detta för min mamma då man kan tänka sig att kommentaren blir något liknande med "Det skulle du väl ha tänkt på tidigare och inte väntat så länge". Så jag tog mod till mig och "slängde" ur mig min historia om detta med för tidigt klimaterium (30-år) och ÄD och Åbo.
    Vad härligt fick jag till svar, hoppas det blir något av det. Detta var de sista orden jag hade väntat mig från min egen mor, sen kom mera bra saker från henne. Man ska inte sluta förvåna sig. Hopp finns.

• Lie71

Hej .
    Vad är högt TSH värde i deras ögon? Kan man sänka det värde på något sätt?
    Några frågor får man nog ihop tills på torsdag i Åbo

LIe1

• Lie71
    lyckligtlottad1982 skrev 2011-02-09 20:15:28 följande:
    Reffade visst till fel inlägg i mitt förra.. Syftade på dig Lie, Har du varit i Åbo än?
    Jo vi var i Åbo förra veckan. Besöket tog 2 timmar, De förklarade chanser, hur behandlingen gick till, sen undersökning och sen våra  frågor angående detta med ÄD. De var väldigt proffsiga och förklarade tydligt om detta med ÄD. Väntetiden var som sagt 7-9 mån, men kan gå fortare eller ta längre beroende på donatorer.
    Enl Päivi i AVA TAmmerfors så är deras väntetid 6-8 mån efter kontakt med dem, så det diffar bara en månad.
    Ska nu ta Progynon som test samt Primolut Nor efteråt. Sen kontakta dem med värden.
    Sen behöver vi inte komma dit förrän sambon ska lämna sin del och insättningen någon dag/dagar senare.
    Det kändes bra på AVA. Så vi kommer gå där.
    Var idag på den psykologiska samtalet på Familjerådgivningen i Stockholm Stad. De kunde hjälpa till med det.
    90 minuters samtal med diskussioner angående detta med ÄD. Detta ska vara inne så är man så säga "klar" i AVA´s process.
    Känner väl som NinaCamilla som var där före mig, kan rekommenderas. Hoppas det gick bra för dig, NinaCamilla
  • Lie71

Jenkins, finner inga ord nu när jag läser vad du går igenom.
    Beklagar så mycket. 

• Lie71

Dina0001, de försöker matcha med det utseende eller hudtyp som man har.
    Du bör fråga dem om de kan matcha dig när du kontaktar kliniken.
    Ang kliniker så läs i trådarna här och sök på nätet.  

Svar på tråden äggdonation; du med?