äggdonation; du med?
Hej! Jag är 24år och har som ni andra högt fsh men även lågt amh. Vi hade inte pratat om barn innan och helt plötsligt får man veta att man förmodligen inte kan få några...Jag var på utredning för konstant trötthet och kraftiga vallningar. Min sambo fick lämna prover som var bra och efter de vart vi direkt satta i äd kö. Jag har inte fått några mediciner eller någon slags hormonstimulering alls och det känns konstigt att knappt hinna försöka själva innan man står i kö för äd.
En sak jag undrar över att på mitt papper för äd-kön stod de att vi mogen ålder har barnet rätt att veta sina donator. Men ni som gjort äd och är lite mer insatta än jag verkar ha fått annan information, finns det någonstans man kan läsa om vad som gäller vid just äd? Jag tyckte de var jobbigt att man måste berätta för barnet vem donatorn är och ville nästan gå ur kön. Så nu hoppas jag att de bara är ett missförstånd.
Vi funderar på att prova ivf privat, som vår läkare oxå uppmanat oss till, då jag har en autoimunsjukdom som kan orsaka störningar bland hormoner. Någon som vet om man får göra ivf privat med dåliga värden? Enligt kö tiden är de inte aktuellt för första besöket för äd förrens om ca ett år. De stod även att man då tar ställning om man kan göra äd eller ej, känns ju dumt att stå i kön om dom sen ska komma fram till att de inte går att göra. Någon som vet vad som skulle kunna vara en anledning att man inte får göra äd?