äggdonation; du med?
Hej!
Jag är i samma situation som ni... Opererade bort cystor i januari förra året (efter att försökt få bort dem med hormonbehandling i ca 2 år) samt ganska stora delar av mina äggstockar. Detta skulle vara ett rent "rutiningrepp" och vi blev rådda att försöka att bli gravida på naturlig väg efter det. Hände inget så skulle vi få hjälp av ivf efter ett halvår.
Istället så försvann mensen efter operationen. Jag fick hjälp att kicka igång den igen med hjälpa v provera. I samband med detta togs prover på FSH. I maj 2010 fick vi reda på att värdet låg på 74 och vi togs bort från ivf-kön samt blev tillsgada att ÄD var det enda alternativet för oss... Kände precis som ni att mitt liv kraschade.
I augusti så gjorde vi ändå ett ivf försök på carlanderska men de fick inte ens fram något ägg trots att högsta hormondosen användes. På något sätt blev det då lite lättare att acceptera detta med ÄD efter det misslyckade försöket. (Även om jag fortfarande får panik över situationen ibland)
Vi har haft tur och fått hjälp av en av mina bästa vänner som korsdonator. Hon donerade ägg i november och nu står vi på tur... Troligtvis är det dax i mitten av februari. Ser framemot detta med skräckblandad förtjusining.
Jag är 34 år.. Träffade min man ganska sent (för 4 år sen) och jag slutade med p-piller för tre år sen. Eftersom min mens strulade direkt pga cystorna så har vi aldrig heller hunnit "försöka på riktigt"...