Inlägg från: 071020 |Visa alla inlägg
  • 071020

lärare eller ni som vet! VARFÖR så många lov???

Kajee skrev 2011-01-08 16:07:40 följande:
    Nej man räknar inte med att vi har 45 timmars arbetsvecka. Vi har 45 timmars arbetsvecka. Den är reglerad till 45 timmar (om du inte har semestertjänst, men det är få som har det). Sen tillkommer alla de extra timmar väldigt många gör för att få arbetet att fungera.

Annars är jag själv trött på att alla tror att vi bara slöar. Vi har en väldigt hård arbetsbelastning och vi arbetar som många i tråden sagt redan bra mycket mer än det som syns. Det finns skollag, läro- och kursplan som reglerar vårt arbete och det är en ganska omfattande pedagogisk verksamhet vi har. Inte barnpassning som sagt.
    Håller med!!

Nej jag har inte världens glassigaste jobb där jag bara kan sitta på ändan hela året för att sen vara ledig ALLA lov för att inte tala om sommaren!! Visst är det en fin förmån att få vara ledig hela sommaren...å andra sidan har jag ju faktiskt jobbat in de timmarna under resterande månader.

Synd att de ska va så missuppfattat. Sen är det som med många jobb, vissa gör mer och andra gör mindre, det beror på inställning och vilken sorts person man är.
    Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • 071020
    Tjatte skrev 2011-01-08 18:09:14 följande:
    Jag har också undrat över alla dessa lov, som TS. Nu är mina barn så pass stora att de kan klara sig själva hemma under loven. Men som förälder är det faktiskt ganska så stressande att veta att barnen går där hemma och egentligen vill att man ska vara ledig och göra något roligt med dem. Och jag, vi, vill ju vara lediga tillsammans med dem. Det känns inte roligt, tvärtom faktiskt, att gå till jobbet och lämna dem ensamma hela dagar. Men 16 veckors semester finns ju inte! Klart otillfredsställande.