• dogcatbird

Ni som vände barnen framåt tidigt, kan ni hjälpa mig?

Lingonflickan skrev 2011-01-08 09:52:55 följande:
    Man ska aldrig snåla med barns säkerhet, hyr en stol om du inte vill köpa. Men hyr på ett godkänt ställe och var noga med att den är i säkert skick. Lycka till.
    Precis, "njae, vi hade inte lust att betala ett par tusingar, Vi chansade. Tyvärr var det du som fick ta smällen, barnet"

Hur jobbigt och dyrt blir det inte med att nackskadat barn? 
  • dogcatbird
    SaSa och så en till skrev 2011-01-07 09:26:36 följande:
    Ni som vänt era barn till framåtvänt åkande i bilen före 4 års ålder, hur långt innan 4 årsdagen vändes barnen?
    Varför?

Jag har en stol till sonen (3.5) som är framåtvänd (men han åker bakåtvänd just nu), och lillebror som snart är 1 behöver ha den bakåtvända stolen snart som 3.5 åringen sitter i, då lillemannen snart växt ur babyskyddet. Funderar på om man absolut behöver köpa en ny bakåtvänd för dryga 2000-4000:- när stol finns reddan och att sonen snart ändå kan åka framåt...

Vad säger ni, som vände tidigt?
    Jag tycker att det är samma sak som att gå ut på fl och be folk som låter barnet ligga utan att man håller i dem på skötbordet att komma med försäkringar om att det visst går bra och att det inte är så många som ramlar ned. Om du får ihop tillräckligt många som säger att det är bra så väljer du att låta barnet ligga utan att hålla i när du tar fram blöjor osv? Och om du får ihop tillräckligt många som säger att du ska chansa med bilsäkerheten så kommer du att göra det? 
Svar på tråden Ni som vände barnen framåt tidigt, kan ni hjälpa mig?