• LadyBond

Ska vi våga försöka igen?

Ja, jag har är inne på min åttonde graviditet och vi har mist två barn i processen. (2 utomkvedes, 1 ma och resten mf)
    Hur man orkar? Ja, man kan välja att ge upp, det kan man göra vilken dag som helst. Eller ändra sig.

Många menar att man ska vila emellan och läka. (Gamla skolan) den nya menar att man kan läka i en ny gravidtet som går bra med.

Jag försöker att se det jag har-varje dag och glädjas över det. Tänka solsken. Typ.
    Sen har jag en väldigt stödjande omgivning och det hjälper mig att orka. Dessutom så har jag lagt mig tll med *kick ass* ett jävlar anamma. Jag försöker samla kraft från dom orden och hämta stryka från dom.
    Det hjäler mig massor.

Våga bli gravid? Jag vågar och jag törs, men visst är jag orolig, stressad och rädd, men det är oundvikligt eftersom man bär minnen och kroppsminnen med sig. Antingen tar man steget eller inte. och man kan vara medveten om att man kan ändra sig när man vill- tills man kanske är gravid, men då är man på tåget och då är det bara att försöka följa med på resan. Min erfarenhet är att det går lättare desto längre man går och om du tex tog dig förbi vecka 10-11 så kommer du att bli mer trygg i graviditeten och det är faktiskt en skön känsla. Då. Inte före men efter...  men om du vågar är upp till dig. Det är något du själv måste bestämma/välja.

Jag hoppas att det går bra för dig ts oavsett hur du/ni gör.

Och jag beklagar dina MA. Jag är ledsen med dig men om du väljer att försöka igen så önskar jag att det går bra! Al the way!

Kram

Svar på tråden Ska vi våga försöka igen?