Inlägg från: jaaniz |Visa alla inlägg
  • jaaniz

guppy yngel =D

CrazyCarro skrev 2011-01-05 20:07:16 följande:
    Yeey äntligen är dom här =)

I går kväll upptäckte jag två ganska stora yngel i min "buske" på botten, blev såklart jätte glad och när jag tittade imorse så upptäckte jag fem.

När jag hittade de första så stoppade jag tre smäll-feta honor i yngelkassar och när jag kom hem från jobbet idag så bokstavligt kryllar det av yngel i den ena. =D

Jag gissar att jag ska ta ut honan ur yngelkassen och jag borde ju kunna ta bort bottenplattan som är lite sne och lite skev så att det bara är ynglen kvar och växterna.

Men min egentliga fråga är, kan jag flytta över ynglena till ett "transport" akvarium på 3 liter? och kan dom vara där utan pump eller måste jag ha pump i?

Sen har jag fått (upptäckte jag i morse också) små-sniglar som inneboende i akvariet också. Vad gör jag åt dom?

Det skulle vara kul att få en liten kurs i hur jag gör nu och om det är nån som vill följas åt lite med bebisarna så skulle det också vara kul.

Allt väl! =)
    Såg alla komentarer och att du redan fått råd o tips. Men tänkte ändå berätta vad jag gjort.
    När jag fick mina yngel så flyttade jag över dom till just en sån där transport akvarium du nämde. I den la jag lite sten en växt och en liten syrepump. Där får dom bo tills dom e någon cm, beror på vilken sorts yngel det är. :)
    Tyckte nämligen att de var svårt att hålla rent i akvariet med yngelburarna flytandes runt.

Hoppas det går bra med dina fiskar. :)
Svar på tråden guppy yngel =D