Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
Borttagen användare skrev 2011-09-03 11:20:50 följande:
jag såg en jättebra dokumentär på svt om jag minns rätt, som handlade just om droghandeln och för det mesta om politikerna i usa och om hur de hade kunnat stopppa all droghandel från sydamerika t ex men att de istället bränner upp odlingar som drabbar de enskilda bönderna, och att de gör just detta för att det utåt sätt ska se ut som de försöker komma i bukt med problemet. men egentligen så mörkläggs massor och de har en väldigt stor del i det hela. iom detta så kan jag förstå att folk tycker det är förjävligt hur drogpolitikern ser ut och att det ens finns en lag öht i många länder. att det bästa vore väl att legalisera det.. som det är nu drabbas de som röker på och även de som odlar, och de stora vinnarna är väl politikerna och de är därför de låter det fortgå. egentligen så hade droghandeln kunnat vara över för längesen men i slutändan så är det inte det politikerna vill.Alla andra förlorar på det, politiker som lovar nått som inte kan uppnås, privatpersoner som blir bestraffade utan några verkliga brott begås och samhället i sig som blöder ofantliga resurser på bekämpning av nått som inte kan stoppas.
Droghandeln i sig kommer aldrig försvinna, det enda vi kan göra att hantera det på det minst skadliga sättet, det är som du säger rena motsatsen till det som görs idag.