Inlägg från: upp yours |Visa alla inlägg
  • upp yours

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Tom Araya skrev 2011-09-02 21:13:52 följande:
    Det som kan mätas i utandningsluft, urin, blod e.t.c. finns i kroppen. Om alkohol stannade kvar i kroppen lika länge som CBD skulle jag ständigt vara i riskzonen att åka dit för rattfylleri (har blivit kontrollerad 2 gånger under den senaste månaden utan utslag).

Levern klarar förövrigt att bryta ner en viss mängd alkohol utan att ta skada om tillfällena inte sker för tätt inpå varandra.
    Det är när gifterna fylls på innan de helt gått ur kroppen risken för permanent negativa konsekvenser för kroppen ökar och alkohol går ur kroppen förhållandevis fortare än CBD.
    Cbd är inte psykoaktivt, det fungerar som en ankare till thc och har antikpsykotiska egenskaper, strains med höga cbd halter är värdefulla mediciner.

Snuten kan däremot inte ta dig för rattfylla om du endast har spårämne i urinen, i alla fall så långt har sverige kommit fram att dom måste påvisa onykterhet och inte att du nån gång innan har konsumerat cannabis.

Om du åsyftar cannabis så är det fortfarande ingen gift och dom inaktiva substanser gör ingen påverkan på användaren även om man kan spåra upp dom i veckor efter långvarig användning.

• upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-02 21:37:02 följande:
    Inte bara efter långvarig användning.
    Nu hänvisar jag visserligen till Wikipedia som man i vissa fall får ta med en nypa salt men jag upplever denna artikel som ganska kompetent, åtminstone tills jag läst något annat med pålitligt som påstår motsatsen.

"Cannabisbruk kan spåras med billiga analysmetoder efter det att det akuta ruset upphört; med urinprov upp till cirka 3–4 veckor vid enskilda användningar, upp till cirka 6 veckor med urinprov vid långvarig användning och upp till 3 månader med till exempel ett hårprov och andra mer avancerade metoder."

Jag kan inte biten om klassning av gift. Kanske inte alkohol eller nikotin heller klassas som gift, det är ju lagligt.
    ENDAST vid långvarig användning, den listan stämmer inte.
    1-3 dagar vid enskild användning, några veckor vid hög konsumtion.
    Vill du ha en lite mer objektiv sida att hämta info från så rekommenderar jag att du googlar på erowid, där hittar du fakta som inte är färgade av diverse åsikter och uppfattningar.

Alkohol är en nervgift och cigg kan man verkligen inte kalla för annat, cannabis däremot är inte giftig det minsta, inte för människor i alla fall, mängden man behöver konsumera för att komma nära överdos av det är så absurd att det är inte ens lönt att tänka på det.

Det låter dock som nån tomte har varit och klydad med wiki igen, sist jag kollade på den så stämde texten nått så när.

• upp yours
    bad gyal skrev 2011-09-02 21:47:09 följande:
    Så hur kommer det sig att du sa till mig att man ligger i sina egna spyor?
    För att det är en gigantiskt skillnad i att konsumera den dödliga dosen vilket är helt enkelt omöjligt men desto lättare att få i sig mängden som du helt enkelt inte kan hantera.

Det händer ALLA drogbrukare för eller senare.
    Erfarenhet är en sak dock så kan även den bästa tabba sig eller ha en dålig dag där man är trött ätit dåligt eller helt enkelt out of sync.

• upp yours
    bad gyal skrev 2011-09-02 22:01:23 följande:
    Jag säger som jag sagt tidigare. Alla som jag känner till som röker, har aldrig spytt osv. Men min systerdotter säger att hon behövde åka till sjukhuset och magpumpas av hasch. 

Alltså, om jag eller någon annan jag känner röker flera spliffar på raken, varje dag, i flera år, utan att spy eller få psykos osv. menar du att vi är undantagsfall?

Come on... 
    Din syster är en hysteriker och du lever i nån form av drömbubbla där cannabis är helt "ofarlig" att konsumera i önskade mängder. 
    Hur man än vänder och vrider på det så är det fortfarande en drog, en drog som ska hanteras varsamt och med respekt.
    Blir man "nojig" för att folk kollar på en i affären så är det ingen bra tecken faktiskt.

Flera "splifar" på raken? Vad är det för skit ni röker?  
  • upp yours
    bad gyal skrev 2011-09-02 22:17:07 följande:
    Det brukar räcka med en halv för mig, men ifall om man känner för att bli riktigt hög röker man självklart mer... :P

Jag blev aldrig nojig, jag kände hur jag skulle kunna ha blivit nojjig, men som sagt stoppade jag självmant det, genom att tänka realistiskt. Saying that beskriver jag även hur man alltid har full kontroll på allting.

Det var bara då jag var oerfaren första gången jag fick för mig att jag skulle dö och faktiskt trodde att jag skulle det. 

Jag anser inte att det är en dröm bubbla

www.who.int/mental_health/prevention/suicide/.../
    i rest my case och citerar mig själv.

"Röker man för mycket så blir man för påverkad, det är inget att diskutera, hur det yttrar sig på folk är omöjligt att förutspå, vissa spyr, andra flippar ut och får för sig att dom "ska dö eller har hamnat i psykos", sen har man dom som bara somnar. "

Kan vi hoppa över den delen nu ?

Hhmm vad har självmordsstatistik att göra med det hela?

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-03 10:00:11 följande:
    fast skadar det verklgien dom själva bara? vart kommer knarket ifrån? aldrig tänkt den tanken?
    Som jag skrev i tråden, man kan inte hänga den nuvarande politiska situationen på cannabisrökaren, det är inte denna som har skapat den, han måste bara finna sig i den.
    Gnäll på politiker som har tillåtit situationen gå åt skogen.

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-03 10:02:48 följande:
    ja, men såklart du aldrig sett någon forskning om du inte ens varit intresserad att leta upp den. sök på google, den som söker finner.
    Skulle du läsa tråden lite skulle du se att jag serverar länkar och forskning.
    Det i motsatsen till åsikter och legender.

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-03 10:04:18 följande:
    jo men lagen ser ut som den gör och nu är det inte lagligt i många länder, att sen trotsa det och skylla på att "det borde bli lagligt" är ju bara dumt och du tar inte ansvar för dina handlingar och branschen du stödjer.
    Lagen ser ut som den gör och ingen följer den, lika lite som folk skiter i att det är förbjudet att tanka filmer och kasta papper på gatan.

Lagar är inte vår huvudbry egentligen, det är inte vi som skapar samhället vi får bara leva i den verkar det som.

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-03 10:31:31 följande:
    fast jag kan hålla med om att hur det sköts av politikerna är åt helvete, såg någon dokumentär om det och det var helt sjukt.. tycker väl det är bådas ansvar, politikernas och den enskilda individen
    Den enskilda konsumenten har inget val.
    Man kan visserligen som trollkarl säger stoppa några frön i jorden men dom flesta orkar inte projektet och utsätta sig för risken av riktiga narkotika brott, åker man dit för eget bruk så är konsekvenserna redan där mer skadliga än drogen i sig (man kan ju fundera på logiken bakom det, skada människor mer än drogen man så kallat försöker skydda dom mot) men tillverkar man själv så riskerar man fängelse.

Jag sätter skulden på dom som har skapat situationen, inte på dom som bara lever i den.

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-03 10:34:27 följande:
    fast är väl jättemånga som följer den? eller?
    Det är jätte många som inte röker cannabis utan använder sig av andra droger, dom som vill röka cannabis är inte det minsta lilla hindrade av lagen.

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)