Inlägg från: Korsriddaren |Visa alla inlägg
  • Korsriddaren

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Doktorn skrev 2011-08-02 13:24:23 följande:
    OK, "självklart" är ett nytt begrepp inom medicinsk evidens och vetenskapsteori. Jag ska använda det nästa gång jag möter någon som inte köper mina forskningsresultat.  *suck*
    Haha!
  • Korsriddaren
    Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 13:25:15 följande:
    Ok, så som jag förstår så anser du att befolkningen skall lagföras oavsett hur många som drabbas och oavsett vad det får kosta.

Då undrar jag å andra sidan, har du aldrig begått något lagbrott själv?
    • Måste du ställa alla frågor två gånger? Räcker det inte med ett svar på varje fråga?

• Det har jag säkert. Vi är som samhällsmedborgare skyldiga att känna till ALLA lagar, men få av oss gör det.
  • Korsriddaren
    Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 13:26:53 följande:
    Men korsriddaren, vad är det för tramsig halmdocka du pillat ihop? Känner du att den intellektuella grunden för dina argument börjar krackelera?

Jag tolkar ditt utspel som ett symptom för svaghet.
    Men gör du det, det förändrar ingenting för min del.
  • Korsriddaren
    Pallas skrev 2011-08-02 13:29:20 följande:
    Snarare för att de inte gör allt i sin makt för att kriminalisera även alkohol och tobak. Istället hänger sig politiken åt att detaljstyra brukarnas vardag.
    Du får gärna lobba för ett kriminaliserande av tobak och alkohol också för min del hade det varit helt ok.
  • Korsriddaren
    kissepissenkatt skrev 2011-08-02 13:30:02 följande:
    Om man tar bort förbudet så är det inte längre brottsligt.

Drick du din sprit om det får dig att må bra, men tvinga andra till detsamma.
    Doktorn skrev 2011-08-02 13:24:23 följande:
    OK, "självklart" är ett nytt begrepp inom medicinsk evidens och vetenskapsteori. Jag ska använda det nästa gång jag möter någon som inte köper mina forskningsresultat.  *suck*
    Ursäkta, logiskt då.
    Känner som sagt många som väljer att inte röka framför vakter på en pub av dom uppenbara konsekvenser det skulle innebära.
    Vid avskaffning av förbudet skulle dessa välja bort alkohol till förmån av cannabis.
    Tack, men jag dricker inte sprit.
  • Korsriddaren
    kissepissenkatt skrev 2011-08-02 13:37:10 följande:
    Och skapa yterligare kriminalitet och våld i samhället?
    Kriminalitet och våld? Är det alla rökare som i abstinens går bärsärk då eller?
  • Korsriddaren
    Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 13:44:58 följande:
    Anser du att du borde lagföras för ditt lagbrott?
    Jag minns inte om man slopat böter för att gå mot röd gubbe eller inte, men skulle jag få stå mitt kast och snällt betala.
  • Korsriddaren
    kissepissenkatt skrev 2011-08-02 13:45:36 följande:
    Nej men folk kommer inte sluta dricka eller röka bara för att vi inför ett förbud så nån måste hoppa in och stå för försäljningen, ytterligare svart marknad med ljusskygga hänsynslösa typer bakom den.
    Du kanske har sneglat in vad hände i usa när dom försökte förbjuda sprit
    Huvuddelen av medborgarna kommer att respektera lagen och de som väljer att inte göra det får lagföras.
  • Korsriddaren
    Doktorn skrev 2011-08-02 13:53:49 följande:
    Alkoholkonsumtionen i Sverige har väl ökat sedan införsel av alkohol inom EU underlättades genom att begränsningarna lättades?

Men vilka restiktioner vill du ha då?
    Du vill att svenskarna ska kunna köpa alkohol och cannabis på systemet, under kontrollerade former. Till ett sådant pris att smuggling inte lönar sig?  Det ska alltså vara skatte- och momsbefriat?  Cannabis och brännvin ska skattebefrias medan mjölk och bröd ska vara mombelagt?  Är det att ta ansvar?

Eller ska priset vara så högt att det finns en svart marknad, trots att argumentet för legalisering var att döda den illegala handeln?
    Precis som i alla andra liknande diskussioner, så brukar de drogliberala falla på eget grepp. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar... Glad
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)