Inlägg från: upp yours |Visa alla inlägg
  • upp yours

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Nattstjärna skrev 2011-09-02 10:44:10 följande:
    Visst jag håller med dig i det du säger..du är säkert mer insatt än mig på det. Visst finns det många som röker och som klarar av jobb och liv i allmänhet..olika röker ju olika mycket och olika sorter av hasch eller cannabis.
    Jag har tänk innan i mitt liv att det är bättre att röka än att dricka alkohol men idag har jag egna barn och då tänker man om..jag skulle aldrig vilja att min 15 åring börjar röka hasch..så man blir mer anti med åren.
    Det ang hasch och alkohol ar självupplevt ja...tänker på dom gånger man drack sig full och sen rökte en joint...då mådde man inte så bra och jag hade vänner som fick riktiga psykoser av det. Sen är det annorlunda om man röker först..då dricker man inte så mycket för det är inte så gott.
    Jag vill iallafall säga att jag inte tycker TS ska testa cannabis eller hasch. 
    Vad menar du med hasch eller cannabis? Vad jag vet så ÄR hasch cannabis, likaså marijuana är cannabis.

Det spelar ingen roll hur mycket man röker det som avgör är varför och hur, finns som sagt 24/7 rökare som sköter sina liv galant, kanske inte trots utan på grund av sin rökning.

Det är ditt beslut, jag personligen blir jätteglad om min tonåring väljer cannabis framför fjortisfyllor.

Nej, det är en klassisk nybörjarmisstag, att först kröka ner sig helt och ta en joint på det slutar väldigt sällan bra, har man lite mer erfarenhet så gör man helt enkelt inte det.
    Man får heller inte "riktiga psykoser av det" man kan dock få sig en jävla snedfylla där man är övertygad att man håller på att dö eller hamnar just i psykos
    ursäkta orden med det är ett klassiskt färskning beteende. 

• upp yours
    Nattstjärna skrev 2011-09-02 10:52:07 följande:
    Men om jag inte börjat röka så hade jag ALDRIG testat andra droger!!
    Det kan jag lova dig..så va det i alla fall för mig, sen kan jag inte svara på hur det är/var för andra
    Jag har inte snackat om något om myter...utan detta var min verklighet 
    Vad får dig att tro det ? 

Din verklighet består av en myt menar du?
    Du började röka cannabis, du bestämde dig för att prova andra droger, det är inget fel i det heller men skyll inte dina beslut på en död ting som inte hade nått med saken att göra.

• upp yours
    Nattstjärna skrev 2011-09-02 10:59:54 följande:
    Orkar inte tjata mer om detta nu...jag vill såklart inte att min 15 åring varken ska supa eller ta droger och som tur är har jag en väldigt lugn tonåring och jag är glad så länge det varar.
    Det är ju bara så att varken cannabis, alkohol, cigaretter eller andra droger är bra för oss
    Jag ville bara svara på TS fråga och jag svarar NEJ!!!!!
    Nej, det förstås, livet i sig är heller inte bra för oss, det leder oundvikligt till döden

En väldigt lugn tonåring, är du säker på att han inte röker redan?

• upp yours
    sesssa skrev 2011-09-02 11:16:32 följande:
    Har inte orkat läsa igenom tråden men tänkte en tanke. Vad händer om man röker på om man är gravid? kanske lite OT men bara en tanke.
    Lindring av morgonsjuka, förutom det så inget speciellt.
    Ren cannabis då, blandar man joints med tobak så får man alla biverkningar nikotin har.

• upp yours
    jesslin skrev 2011-09-02 11:35:11 följande:
    ??????????
    Hon började med cannabis och tar både det och tyngre droger nu .Så det har väl för  fan med cannabis att göra.  och ja hon rökte på medans hon var gravid också. Alla barn är såklart fråntagne henne nu, barnen har problem såsom adhd, svår astma.

För mig är alla former av droger inte ok. Och det finns anledningar för att det inte är lagligt heller din idiot!!!!!!!!
    Jag frågar igen, vad har det med cannabis att göra?
    Hon tog sina beslut och hon får leva med dom, kan också garantera att hon inte började med cannabis, det är väldigt få som börjar på den drogen.

Det finns långvarig forskning om cannabis och graviditeter som tyder på att cannabis i sig påverkar inte foster negativt. Det fungerar jätte bra att lindra morgonsjuka som graviditet i regel medför.

Absolut finns det en anledning till att cannabis är olaglig, du känner dock inte till den.
    Tror du att dina myter får mera trovärdighet för att du kallar mig för idiot? Väx upp lite lilla du.

• upp yours
    Loralai skrev 2011-09-02 12:02:31 följande:
    Upp yours, kan du inte berätta vad det är för anledning som gör/har gjort cannabis olaglig?
    Politik och omständigheter.

Finns en väldigt bra text att läsa om saken, googla på "konspirationen mot hampa"  

kortfattat så handlade det om usa 1930 talet, förbudet mot alkohol har felerat radikalt så den avskaffades, kvar hade man 10 000 tals anställda som helt plötsligt var utan mål.

För att inte låta dom gå under arbete och förvärra recensionen usa befann sig i fabricerade man hel del "biverkningar" som inte har existerat, använde rasistiska slogan och använde det som en slagträ mot mexikanare och afrikaner som inte var populära på den tiden.
    "Bevisen" som presenterades då har vuxit sig till rena legender i form av gateway teorin, cannabis obefintliga egenskaper att skapa psykoser, påståenden att cannabis var kommunisternas vapen att pacificera usa militära makt.
    Legender som upprepas än idag.

• upp yours
    mysfaaktor skrev 2011-09-02 12:21:28 följande:
    Det finns långvarig forskning som visar på att cannabis ÄR skadligt för fostret. Prematura förlossningar, lägre födelsevikt, kortare kroppslängd, försämrar syreupptagningen hos fostret (MER än vid tobaksrökning). Barn till mödrar med tungt cannabismissbruk har dubbelt så ofta skakningar. När det gäller missbildningar går åsikterna däremot isär, för där kan man inte påvisa om även andra droger spelar in (exempelvis alkohol och tobak).

Med mera.
    Nej det finns det inte, INTE ren cannabis.
    Det finns däremot forskning om vad cannabis gör och inte gör på foster, googla på "the jamaican study" gjord av dr Melanie C. Dreher.
    Den studien är ganska unikt då det endast rör sig av cannabis och inte ex tobaksblandade joints som det i regel handlar om i västerländska studier.

Biverkningar du nämner tillfaller nikotin och inte cannabis.

• upp yours
    bad gyal skrev 2011-09-02 13:47:39 följande:
    Men det är ju bara om man har lyssnat på samhället som säger att det är farligt! Om du är lugn och har prövat förr kommer du ALDRIG få snetändning...

Hasch är annorlunda, det kommer från samma växt ja, men hasch är kodan inne i växten som man  pressar samman igen och igen så det blir starkare. Marijuana är bladen :)
    En sista innan jag måste springa iväg. tar man för mycket av vad som helst så slutar det illa, det kommer man inte ifrån, det är ganska vanligt att dom utan tidigare erfarenhet röker på tok för mycket och eller blandar med alkohol och får obehagliga upplevelser av det.

Hasch är inte ett dugg annorlunda, det har varit så för kanske 20-30 år sen men idag finns det designer strains så är minst lika starka som "hasch", sen har man en del andra cannabisprodukter som överträffar både hasch och marijuana.
    Ice , budder som några ex.
    I slutändan är det exakt samma ämnen i det bara att det kommer i olika koncentrationer och utseenden.

• upp yours
    bad gyal skrev 2011-09-02 14:01:31 följande:
    Jag har hört att hasch är kodan inne i stammen, för det stod att man skulle ta kodan och koka upp den och sen låta den svalna och koka mer o bla bla bla... Hasch är ju en klump av kodan, det ser man ju. Du röker både blomman och löven... Ibland kan du röka weed sticks men det smakar inte bra...
    Hahahaha, det är inte crack cocaine vi snackar om här, hasch är lika naturligt som resten av cannabis produkter.
    Man ska verkligen inte koka den, det är trichomer av plantan man eller skakar om eller får ut på annat sätt som ex att gnida budsen mellan händerna/annat material.
    Det är så kompakt för den trycks ihop.

På wiki står det lite om olika tillverkningsmetoder 

• upp yours
    bad gyal skrev 2011-09-02 14:03:46 följande:
    Jag gillar inte hasch, för det är inte naturligt..
    Men om man röker way to much så ligger man bara och chillar/vilar i sängen. Du spyr inte...  
    Röker man "to much" så uppnår man liknande ställning som med alkohol, liggande på marken i egna spyor eller så tillber man den stora porslins guden 
    Har det inte hänt dig så kan du skatta dig lycklig, det har nog hänt dom flesta andra.

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)