Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
Nattstjärna skrev 2011-09-02 10:44:10 följande:
Visst jag håller med dig i det du säger..du är säkert mer insatt än mig på det. Visst finns det många som röker och som klarar av jobb och liv i allmänhet..olika röker ju olika mycket och olika sorter av hasch eller cannabis.Jag har tänk innan i mitt liv att det är bättre att röka än att dricka alkohol men idag har jag egna barn och då tänker man om..jag skulle aldrig vilja att min 15 åring börjar röka hasch..så man blir mer anti med åren.
Det ang hasch och alkohol ar självupplevt ja...tänker på dom gånger man drack sig full och sen rökte en joint...då mådde man inte så bra och jag hade vänner som fick riktiga psykoser av det. Sen är det annorlunda om man röker först..då dricker man inte så mycket för det är inte så gott.
Jag vill iallafall säga att jag inte tycker TS ska testa cannabis eller hasch.
Det spelar ingen roll hur mycket man röker det som avgör är varför och hur, finns som sagt 24/7 rökare som sköter sina liv galant, kanske inte trots utan på grund av sin rökning.
Det är ditt beslut, jag personligen blir jätteglad om min tonåring väljer cannabis framför fjortisfyllor.
Nej, det är en klassisk nybörjarmisstag, att först kröka ner sig helt och ta en joint på det slutar väldigt sällan bra, har man lite mer erfarenhet så gör man helt enkelt inte det.
Man får heller inte "riktiga psykoser av det" man kan dock få sig en jävla snedfylla där man är övertygad att man håller på att dö eller hamnar just i psykos
ursäkta orden med det är ett klassiskt färskning beteende.