Suck och suck skrev 2011-01-06 00:31:51 följande:
Om vi nu ska diskutera drogen som sig lite mer ingående -Jag som inte är insatt!
- Jag tycker att just hascheuroforin som infinner sig, som då ska vara den tillfredställelse man känner med drogen, verkar vara lite okontrollerad och den kanske passar vissa, men jag tror att den påverkningen är "mer individuell" i vad man klarar av.
Sen kan ju själva avtändningen gå hur smidigt som helst, och biverkningarna vara helt smärtfria så man är på topp dagen efter. Men då dessa strikt vetenskapliga studier som har som helhet sett på vad som är farligaste drogen (Ja, då hamnar alkohol i topp), tittar ju mer på hur drogen mer populativt har dragit ner oss människor.)
Ingen närmre ingående studie hur psykiskt sköra hanterar hasch tillexempel.
Man tittar bara på biverkningar, med sjukdomar och nedgånghet o s v som då alkohol ger.
Jag kan ju tänka mig att haschmissbrukare i mycket större utsträckning kommer in i psykotiska tillstång och att psykoser kan vara en direkt orsak till att man brukat hasch,
men då ser man inte den psykiska åkomman som lika farlig som alla följdsjukdomar som alkohol kan ge.
Men jag är inne på djupt vatten. Jag ska inte diskutera det här med droger så mycket mer, för jag vet inte.
Haschspykosen finns bara i Sverige. Samma sak när det gäller diskussionen kring cannabis och schizofreni.
Jfr USA, innan 50-talet var det relativt få amerikaner som konsumerade cannabis. Idag 2010 är det mer än halva befolkningen som konsumerat cannabis och gör det på en regelbunden basis. Men antalet fall av schizofreni har inte ökat utan snarare minskat...
Cannabis framkallar således inte schizofreni.