Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

När är det dags för nästa barn?

Det är rätt när ni som föräldrar tycker att det är rätt. Nu tillhör jag väl kategorin gamla föräldrar , men jag kan väl svara ändå . Vi har 16 månader mellan våra pojkar. Det är underbart, men har också varit och är jobbigt periodvis.....men hade aldrig velat ha det annorlunda , de är supertajta....3 år respektive 20 månader är de nu och jag har haft dem hemma hela tiden. Det är 7 år mellan mig och min syster....och vi är också jättetajta. Det finns för- och nackdelar oavsett åldersskillnad . Rätt är när ni som föräldrar verkligen vill ha ett barn till . För tillfället är jag rätt nöjd. Vi har fullt upp med våra två små.....men att se dem tillsammans.....syskonkärlek slår verkligen allt .

• Flickan och kråkan
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2011-01-04 16:23:59 följande:
    Trevligt att jag fick svar :) 
    jag är tacksam oavsett, ja jag funderar också på något sådant, för om vi säger jag
    skulle bli gravid om ca 3 - 5 månader så är Linnea runt 21 månader, det är väl ganska lagom? :) 
    Jag säger igen, det finns inget som är lagom. Det är lagom när ni vill ha ett barn till . Ni får en liten syster eller bror lagom till 2-årstrotsen . Nej, men alltså skämt å sido, det är en omställning för alla parter när man blir fyra. Det är inte helt lätt att vara liten och plötsligt inte bara ha allt för sig själv ....oavsett om man är 2 år eller 4 . Det blir bra om ni som föräldrar är redo .
Svar på tråden När är det dags för nästa barn?