• lillangel

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Anonym (änglamamma) skrev 2011-01-25 12:52:13 följande:
    Första gången jag var gravid fick jag en pojk (då var jag helt säker på att det var en flicka,trodde jag!) Blev lite besviken faktiskt att det var det för jag ville ha en flicka..) Jag fick nog en lite förlossnings depprition, men berätta inte det till någon.. Jag tog ju hand om mitt barn o så, efter ca en månad kunde jag känna kärlek till mitt barn..
     Efter blev jag gravid för andra gången, jag hoppades så att det var en flicka, men det visade sig också då vara en pojk  (jag gjorde ett könsultraljud). Blev så besviken! Ville ju så gärna att det skulle vara en flicka. Idag har jag sådana skuldkänslor föratt jag kände så , för ca 6 veckor innan Bf, dog han i magen (plötsligt spädbarnsdöd).. Jag blev åter gravid igen en tid efter, då det visade sig att det var en flicka..
    Men jag blev inte så glad som jag trodde jag skulle bli. Jag ville så gärna ha min pojk som gick bort, detta var mitt "straff", jag Älskar mina barn men Gud vilka skulkänslor jag har att jag äns tänkte tanken att jag hellst av allt ville ha en flicka. Detta kommer jag få leva med i hela mitt liv!
    Tänkvärt Hjärta
  • lillangel
    Anonym skrev 2011-02-03 22:05:12 följande:
    Jag har skrivit tidigare i tråden om min maniska önskan om en flicka, men att jag fick en pojke.

Jag vill bara återigen berätta hur livet ser ut nu, med en halvårsbebis

Han är så makalöst söt och såklart den mest perfekta lilla pojke som nånsin funnits. Han håller mitt hjärta så hårt att jag skulle kunna göra vad som helst för denna fantastiska lilla krabat. Jag gråter när jag ser på honom och tänker på hur gärna jag ville ha en flicka. Hur kunde jag tro att jag inte skulle kunna älska en son?!

Tänk om jag vetat innan hur mycket jag skulle älska den här lilla gossen. Vad mycket funderingar och energi jag hade sparat.

Och det tog inte ens en minut, inte ens en sekund att börja älska honom. Redan innan han blev upplagd på min mage var jag störtförälskad!

Jag hoppas verkligen att du kommer att få känna samma häftiga känsla!
    Ja visst är de fantastiskt så obeskrivligt känsla, kan säga att många är avis på min lille son som "bara" har flickor och många säger att de vill ha en son som min ifall de får en pojk ..känner mig så stolt äver min fina lilla pojke, som charmar alla.

Måste säga en komentar jag ofta fick när han va mindra-ååå va söt flicka,nej de är en pojke!-jaha men han är ju söt som en flicka! så sa ofta människor,söt som en fliclka?nää söt som en pojke är han!!!

skumt uttalande.! POJKAR ÄR BÄST!
  • lillangel
    Anonym (b) skrev 2011-02-04 21:20:47 följande:
    Skäms att erkänna det men jag har alltid velat ha en flicka och efter ultraljudet grät jag och var ledsen länge över att det var en pojk. Men så fort han kom till världen har jag älskat honom över allt annat!! han är enormt charmig och söt och så otroligt älskvärd och kärleksfull.Saknar absolut ingen flicka nu kan jag ärligt säga.
    jag har ingen saknad av en flicka sen jag fick min lilla pojk och kommer aldrig få de igen Hjärta
Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?