Inlägg från: Jumbopolly |Visa alla inlägg
  • Jumbopolly

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Jag var först gravid och fick missfall väldigt sent.. Då födde jag fram en flicka som dog bara enliten stund senare... Nästa graviditet såönskade jag mig helt plötsligt en flicka... Jag var helt säker påatt det skulle bli en flicka men ut kom det en pojke..
    Första dagarna fick jag någon slags förlossnigsdeprission då pojken var "jätteful" enligt min mening. <Detta gick över rätt snart. Nu är han snart 5 månader och värdlens underbaraste barn... Ångrar honom inte för en sekund. Han är så gudomligt söt å bäst på att skratta... Älskar min lille son precis som han är.

Han är lättare i vissa avseneden än sin kusin som är en flicka och i andra så är hon lättare...
    Men i de avseenden HON är lättare så beror det på att hon är fullt frisk det ä inte han riktigt...
    I de avseenden då min son är lättare så beror det på som någon tidigare skrivit.. UPPFOSTRAN!!!!! Dock inte uppfostran från föräldrarna utan från farmor och farfar som skämmer bort flickan till max så hon blir besvärliga i vissa avseenden..

• Jumbopolly
    Drömmer skrev 2011-01-25 05:46:05 följande:
    alltså.. jag vill har BÅDE pojke och flicka! jag vill ha många barn 3-4 st!!!
    Enda jag sagt är att jag gärna vill att det ska bli storebror! För Storebror kan se efter sin lillasyster på ett sätt som kanske inte storasyster kan...
    jag önksar mina barn den tajta syskonkärleken jag haft.. och jag hade en storebror.

Men jag säger inte att 2 systrar eller en stora syster till lillebror är sämre.. jag har bara varit med om den ena delen.. så då känns det som ett tryggt kort. Men klart kan det bli tvärtom. Så det är inte så att jag blir beviken eller något liknande överhuvudtaget om det inte blir så som jag hade det. (jag har inte tänkt så mycket på adoptions-regler, så för mig var det inget konstigt om man fick välja kön... sett filmer då vuxna går och väljer barn.. så jag har inte tänkt mer på det.Så som sagt så känner jag  inte det hade varit konstigt om man fick välja, men får man inte så får man inte..)

Jag får gärna en flicka först, för mitt flicknamn är så fint så jag vill inte att det ska gå till spillo heller.. Alltså förstår ni vad jag menar.. det är ingen begäran att få en pojke först.. det är bara en liten tanke..
    men såklart så vill jag VERKLIGEN ha både en flicka och en pojke.. men av 3-4 barn så hoppas jag att jag lyckas få av båda sorter!!

Sluta misstolka mig. Jag är emot dem som föder fram ett oönskat barn. Hur kan man oönska sitt eget barn??
    jag både ÄR storasyster och har en storasyster.. Har även storebröder...
    Faktum är att min storasyster är den som hjälpt mig MEST genom åren...
    Mina storebröder har vart bra att ha när bilen pajjar typ eller när jag måste bygga nåt annars är storasyster den som ALLTID ALLTID ställt upp i ur och skur. Och jag har råkat ut för en hel del.. Så njae storasystrar är rätt bra... Tror min lillebror tycker likadant.. Han har nog haft mest nytta av mig jämfört med sina storebröder... som sagt förutom när det gäller saker som att bygga mm..
Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?