Inlägg från: Anonym (mal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mal)

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Jag önskade mig innerligt en flicka när jag ver gravid första gången. När jag såg sonen snopp på UL i v 34 blev jag riktigt besviken. Var orolig för hur jag skulle känna, för anknytning och hela köret. Men han föddes och var den mest bedårande lille bebis jag någonsin sett!

När jag senare fick en dotter så blev jag överlycklig! Men faktum är att jag har en mycket bättre relation till min son än min dotter! Och ja, jag älskar båda mina barn lika mycket, men på helt olika sätt. Min son är lugn, tycker om att göra samma saker som jag, pyssla och vara ute. Min dotter är helt sjövild! Mer vild än tam... och precis som sin far! <3

• Anonym (mal)
    Drömmer skrev 2011-01-24 20:40:47 följande:

(Nu tar jag över hela tråden hehe)

men hur kommer det sig att alla ni som står för att ni bara vill ha en flicka och är rädda för att få en pojke är anonyma??

Skäms ni för eran åsikt som ni strider för så hårt på den här sidan???

Jag kan bara gissa, men det är ganska vanligt att få oerhört otrevliga kommentarer i både gästbok och inbox när man har en annan åsikt än den, enligt FL, politiskt korrekta! Så jag tror inte att det handlar om att skämmas...
  • Anonym (mal)
    MammaG skrev 2011-01-25 15:39:34 följande:
    Varför tror folk att pojkar generellt sätt är busigare än tjejer?
    Det har att göra med vad man tillåts komma undan med och individuell personlighet.
    Ja, det kan ju lätt bli så att om man förväntar sig ett bettende, så agerar man utifrån det förväntade, med resultat att man sänder signaler som ger det förväntade beteendet hos barnet...
Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?