Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?
Jag har en fråga till er som inte önskar en pojke.
Jag vill verkligen inte skuldbelägga någon och jag förstår att man kan ha olika starka önskemål om att få endera könet. Det verkar som om det är vanligare att mammor vill få flickor, även om jag kanske tillhör en minoritet som hellre ville ha en pojke och blev besviken när det verkade vara en flicka på ultraljudet. Jag blev så lycklig när jag precis fött ut honom och hörde barnmorskan säga att det var en pojke
Men hur som helst. Ni som inte önskar få en pojke - hur är er relation till er respektive? Älskar ni er partner? Ser upp till honom, tycker att han har bra egenskaper och kvalitéer och så vidare? För jag brukar tänka att jag älskar min man så mycket och tycker själv att han är ett riktigt kap och att jag är så lyckligt lottad att jag har honom för att han är så bra. Det är mycket därför som jag tycker att det är så härligt att ha fått en son, för jag önskar att han kommer att bli en lika bra man som hans pappa en dag. Då skulle jag vara en stolt mor. Så, hur kan man INTE önska ett barn som en dag kan bli lik ens partner, om man nu har ett bra förhållande?
Är ni med på hur jag tänker?
Samtidigt längtar jag efter den dagen jag får en svärdotter. Min son kommer säkert att välja en jättefin flicka och jag ser redan fram emot att få lära känna min framtida svärdotter. Så det kommer ju en fin flicka in i bilden förr eller senare ändå
Är så glad och lycklig över min fina pojk och jag önskar att även nästa barn blir en pojke. Har inget emot att få en flicka också men jag har inte någonting emot att få flera pojkar. Min kille är världens goaste!