Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?
De som önskar sig ett visst kön har nog lite hang ups på könsROLLER... de kanske tror att alla flickor/tjejer gillar hästar, att klä ut sig och att sitta still osv och att pojkar/killar bara leker krig, skriker och är sportintresserade. Vad vet jag? Jag dömer ingen, det är snarare sorgligt att stereotypen av att vara man eller kvinna har gått så långt att människor knappt kan glädjas åt friska barn för att de är av ett visst kön.
Jag är ett offer för detta jag med för jag trodde att jag ville ha en flicka hellre än en pojke. Min första var en flicka, lyckan var total. Min andra var en pojk, visade sig vara minst lika bra! Wow, vad fantastiskt med denna kramgoa, mysiga, glada lille pojke som älskar sin mamma mer än allt annat.
Risken med detta är väl att de som "lyckas" få döttrar kan bli väldigt besvikna om det visar sig att dottern inte alls delar mammans intressen, värderingar etc. Alltså, om dottern inte följer mallen för hur en flicka "ska" vara Jag tror faktiskt att min egen mamma har känt så. Vi är extremt olika och har bråkat jämt. Jag är fortfarande i trotsåldern när det gäller henne........