Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?
jag är gravid för 3e gången, och sista! har två pojkar. med 2an önskade jag mig såklart en flicka lite mer då vi redan hade en pojk. På Rul kunde de inte se då han knep ihop benen så vi fick veta först vid förlossningen. Jag hade inga aningar innan utan det pendlade mellan pojke/flicka hela graviditeten. Men jag fantiserade om att få en flicka och jag skulle bli överlycklig på förlossningen och ringa mamma direkt o berätta osv....Men ut kom en pojke, kände ett sting av besvikelse. Han var väldigt välskapt och fin, verkligen fin på alla sätt det såg jag ju men jag knöt inte an på samma sätt som med första sonen tycker jag, det tog längre tid. Kanske oxå för att man är mer stressad hemma med ett litet barn till att ta hand om. Nu när jag ser på bilder på min lille son på BB så känner jag mig lite sorgsen över att jag inte var mer lycklig i stunden som var då.. Han är sååå himla söt på korten!! som en liten docka, så otroligt fin!!! och han är jättesöt nu med, gosig kramig mjuk gullig rolig och busig, ja helt perfekt och jag älskar honom otroligt mycket!!
Men nu när jag väntar nr 3 så önskar jag mig såklart en flicka igen, det är min sista chans. Är rädd för de där besvikelsekänslorna, de känns så skamliga och fel. Har intalat mig själv att vi får en pojke till och säger det till alla som frågar, men ibland fantiserar jag mig bort till den där flickbebisen, och blir svartis på alla andra som har flickor i magen.
Är rädd för hur jag kommer känna på förlossningen men samtidigt är jag ju förberedd då jag gått igenom det en gång redan.
Borde kanske göra ett könsul men sambon vill inte, har inte helt o fullt bekännt min oro för honom, inte för någon.
Men ni som kan och vill, gör könsul så har ni sedan tid på er att bearbeta resultaten innan bebisen kommer, tror det är bättre än att få veta på förlossningen faktiskt.